Warianty tytułu
Comparison of Wholesale Prices of Fruits from Organic and Conventional Production
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono porównanie cen owoców pochodzących z upraw konwencjonalnych i ekologicznych. Badano różnice w cenach jabłek i truskawek, na rynkach hurtowych USA i Francji w zależności od metody uprawy. Badania przeprowadzono dla lat 2009-2012 na podstawie notowań pochodzących z USDA i Rungis. Duże wyrównanie cen jabłek i truskawek z upraw ekologicznych we Francji sugeruje ustabilizowanie rynku tych owoców. Wystąpiło małe zróżnicowanie cen truskawek z upraw konwencjonalnych na rynkach hurtowych USA. (abstrakt oryginalny)
The paper presents a comparison of the prices of fruit from conventional and organic cultivation. The differences in the prices of apples and strawberries, depending on the method of cultivation, in the wholesale markets in U.S. and France. The study was conducted for the period 2009-2012 on the basis of quotations for wholesale markets of Boston, Chicago and San Francisco from the USDA, and representative for French market wholesale market Rungis. Large alignment of prices of apples and strawberries from organic farming in France suggests the stabilization of the market for these fruits. Accordingly, there was little variation in the prices of strawberries from conventional crops in the U.S. wholesale markets. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
386--390
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach
autor
- Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach
Bibliografia
- Stevens-Garmon J., Chung L.H., Bing-Hwan L. 2007: Organic Demand: A profile of consumers in fresh produce market, Choices, 22(2007/2), s. 109-115.
- Zmarlicki K., Brzozowski P. 2012: Identyfication of organic fruit market bottlenecks in Poland, 2nd Symposium on Horticulture in Europe, July 1-5, Angers, France, s. 224-225.
- Zmarlicki K. 2009: Ceny jabłek deserowych na wybranych rynkach hurtowych na świecie, Rocz. Nauk. SERiA, t. 3, s. 409-412.
- www.blog.cncahealth.com/post/2012/05/10/Consumer-Demand-for-Organic-Food-Boosts-Sales.aspx.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338579