PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 15 | z. 3 | 39--44
Tytuł artykułu

Korporacje transnarodowe w procesie globalizacji polskiego przemysłu spożywczego

Warianty tytułu
Transnational Corporations in the Globalization Process of Polish Food Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono analizę napływu korporacji transnarodowych do poszczególnych działów polskiego przemysłu spożywczego. Ustalono stopień (poziom) ich globalizacji oraz oceniono zmiany, jakie korporacje transnarodowe spowodowały w strukturze produkcji przemysłu spożywczego w minionej dekadzie. Można stwierdzić, że najbliższe lata będą okresem dalszego znaczącego postępu we wzroście wydajności pracy i efektywności większości przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, a także wzrostu obrotów w handlu zagranicznym produktami rolno-spożywczymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the impact of transnational corporations on the Polish food industry under the globalization process. It also assesses the changes caused by transnational corporations in the structure of the food industry in the past decade. It can be said that the coming years will be a period of further significant progress in the growth of labor productivity and the efficiency of the majority of food industry companies, as well as the growth of foreign trade in agri-food products. (original abstract)
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
39--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - PIB, Warszawa
Bibliografia
  • Chechelski P. 2008: Wpływ procesów globalizacji na polski przemysł spożywczy, Studia i Monografie, nr 145, IERiGŻ-PIB, Warszawa, s. 50-55.
  • Gorynia M. 2007: Niewidzialne efekty zagranicznych inwestycji, Rzeczpospolita z 23.02.2007 r.
  • Lech M. 2010: Zdolność oddziaływania korporacji transnarodowych na współczesne stosunki międzynarodowe w dobie procesu globalizacji, [W:] J. Menkes, T. Gardocka (red.), Korporacje transnarodowe. Jeden temat, różne spojrzenia, Wyd. Academica SWPS, s. 215.
  • Porter M.E. 1999: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa, s. 35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.