Warianty tytułu
Mass Customization - a Response to Market Needs
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy przedstawiono aspekty związane z rynkowym podejściem do klienta oraz proces poszukiwania przez klienta coraz częściej produktów nowoczesnych. Z perspektywy przedsiębiorstwa takie zagadnienie określa się mianem skrojonych na miarę produktów. Zaprezentowane w pracy zagadnienie masowej kastomizacji porusza ten sposób wdrażania działań produkcyjnych dostosowanych do oczekiwań konsumentów. W pracy zdefiniowano pojęcie masowej indywidualizacji oraz dokonano charakterystyki różnorodnych strategii dla procesu kastomizacji. Został także określony łańcuch wartości dla masowej kastomizacji.(abstrakt oryginalny)
The paper presents aspects of a market approach to the customer, and the process where more often the customer searches more modern products. From the perspective of a company such action is referred as a tailormade product. The issue of a mass customization, presented in the paper, treats about the implementation of production activities tailored to the needs of consumers. The paper defines the concept of a mass customization and characterises various strategies for the process of customization. There was also deter-mined the chain value for the mass customization in the elaboration.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- [1] Blecker T., Information and Management System for Product Customization, Springer Science + Business Media, Inc. Boston, 2005.
- [2] Da Silveira G., Borenstein D., Fogliatto S., Mass customization: Literature review and reserch directions, International Journal Production Economics, 2001, no 72, s. 1-13.
- [3] Dúbravčík M., Babjak Š., Kender Š. Product design techniques in automotive production. Applied Computer Science vol. 8, N.o1, 2012 s. 77-91
- [4] Duray R., International Journal of Operations & Production Management, 2002, nr 3, s. 314-328.
- [5] Gilmore J. H., Pine II B.J., The four faces customization, Harvard Business Review, January-February 1997, s. 21-30.
- [6] Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki, WIG-Press, Warszawa 2001, s. 112.
- [7] Kumar A., Gattoufi S., Reisman A., Mass customization research: trends, directions, diffusion intensity, and taxonomic frameworks. International Journal Flexibly Manufacturing Systems, 2007, nr 19, s. 637-665.
- [8] Piller F., Customer interaction and digitizability - A structural approach to mass customization, http://www.mass-customisation.de/download/pil2002-2.pdf, [dostęp: 17 grudnia 2009 r.].
- [9] Pine J., Victor B., Boynton A. Making Mass-customization Work, Harvard Business Review, September-October 1993, s. 108-119.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338635