PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (32) | 198--212
Tytuł artykułu

Third Dimension of E-commerce

Warianty tytułu
Trzeci wymiar w e-commerce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article provides an overview and analysis of various forms of commerce in the three-dimensional virtual worlds. It takes into account technological, economic and psychological factors. The article tries to classify business models based on the roles of actors involved in trade and on the nature of virtual worlds. These issues are illustrated from the transformation perspective of the Web 2.0 site, and in the future 3D Internet.(original abstract)
W artykule zawarto przegląd i analizę różnych form handlu internetowego w trójwymiarowych wirtualnych światach. Wzięto pod uwagę uwarunkowania technologiczne, ekonomiczne i psychologiczne. Podjęto próbę klasyfikacji modeli biznesowych opartej na rolach podmiotów biorących udział w handlu i na charakterze wirtualnych światów. Zagadnienia te ukazano z perspektywy przekształcenia WWW w Web 2.0, a w przyszłości w Internet 3D.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
198--212
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lodz University of Technology, Poland
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Alpcan T., Bauckhage Ch., Kotsovins E., 2007, Towards 3D Internet: Why, What, and How?, Proc. IEEE International Conference on Cyberworlds, Hannover, pp. 95-99.
  • Barnes S., Mattsson J., 2008, Brand value in virtual worlds: an axiological approach, "Journal of Electronic Commerce Research", vol. 9, no 3, pp. 195-206.
  • Gay J., 2001, The history of Flash, http://www.adobe.com/macromedia/events/john_gay/index.html.
  • Gurd J., 8 trendów w e-commerce, http://www.komputerwfirmie.org/, 4.01.2011.
  • Han Bei Bei C., Chaudhari N.S., Patra J.C., 2005, Design of a Virtual Shopping Mall: Some Observations, Proc. IEEE International Conference on Cyberworlds, Singapore, pp. 344-348.
  • http://www.adobe.com/products/player_census/flashplayer/.
  • http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/hype-cycle.jsp.
  • Mass M., Harzberg A., 1999, VR Commerce - Electronic Commerce in Virtual Reality, Proc. ACM Conference on Electronic Commerce (EC-99), Denver, pp. 103-109.
  • Milgram P., Kishino A.F., 1994, Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays, IEICE Transactions on Information and Systems, E77-D(12), pp. 1321-1329.
  • Noser H., Stucki P., 2000, Dynamic 3D Visualization of Database-Defined Tree Structures on the WWW by Using Rewriting Systems, Proc. IEEE International Workshop on Advanced Issues of E-Commerce and Web based Information Systems, WECWIS, San Jose/Silicon Valley, pp. 247-254.
  • Ogórek K., 2006, Anshe Chung, pierwsza milionerka w Second Life, http://money.pl.
  • Ortiz S. Jr., 2010, Is 3D finally ready for the web?, "Computer Magazine" 2010, vol. 43, no 1, IEEE Computer Society Press, Los Alamitos, pp. 14-16.
  • Pietruszka M., Niedźwiedziński M., 2009, The dynamic multimedia presentations of the objects in the field of business and education, [in:] Multimedia w biznesie i zarządzaniu, ed. L. Kiełtyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Pietruszka M., Niedźwiedziński M., 2010, Rozszerzona rzeczywistość w e-biznesie, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, nr 29, pp. 104-114
  • Remolar I. et al., 2010, Virtual Trade Fair: A Multiuser 3D Virtual World for Business, Proc. IEEE International Conference on Cyberworlds, Singapore, pp. 208-214.
  • Sanna A., Zunino C., Lamberti F., 2002, HAVS: a human animated VRML-based virtual shop for e-commerce, Proc. SCI'02, vol. XII, pp. 24-29.
  • Świerczyńska-Kaczor U., 2008, Przyszłość handlu internetowego: e-commerce czy vw-commerce ?, E- -mentor, no. 4(26), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/26/id/580.
  • Zhi-Cong Fang, Hong Cai, 2009, Designing Social Commerce Experience in 3D Virtual World, Proc. IEEE Conference on Commerce and Enterprise Computing, Vienna, pp. 273-278.
  • Szajerman D., 2012, Design and visualization of interiors using augmented reality on mobile devices, 2nd Word Cup of Computer Implemented Investigations, Taiwan.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171338815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.