PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 279--291
Tytuł artykułu

Regionalne i lokalne organizacje turystyczne - system relacji i powiązań marketingu wewnętrznego regionu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Regional and Local Tourism Organizations - a System of Relations and Connections of Internal Marketing in the Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Relacje między podmiotami działającymi w regionie są jednym z głównych problemów marketingu wewnętrznego regionu. Regionalne i lokalne organizacje (ROT, LOT) z samego założenia ustawodawcy powstały, by kreować pozytywne relacje samorządów, przedsiębiorstw i wszystkich innych instytucji mających wpływ na regionalny oraz lokalny produkt turystyczny i jego promocję zewnętrzną. Często działania marketingowe tych organizacji muszą być prowadzone wewnątrz regionu - do klienta wewnętrznego - mieszkańca regionu, ale równieŜ do przedsiębiorstw, instytucji i organizacji. Promocja działań marketingowych regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych powinna zachęcać podmioty z regionu do podejmowania wspólnych działań dla uzyskania wyŜszych efektów na zewnątrz regionu. Specyfika turystyki zmusza ROT-y i LOT-y do budowania relacji i powiązań podmiotów z różnych dziedzin, w tym kultury, transportu, handlu czy nauki.(abstrakt autora)
EN
Relationships between actors in the region are one of the major problems of the internal marketing of the region. The legislature created regional and local tourist organizations (ROT, LOT) in order to create positive relationships of local governments, businesses and all other institutions having an impact on the regional and local tourism product and its promotion outside. Often, marketing efforts of these organizations must be conducted within the region - the internal customer - resident of the region, but also to businesses, institutions and organizations. Promotion of marketing activities of local and regional tourist organizations should encourage the parties in the region to work together for high-impact outside the region. The specificity of tourism makes ROT and LOT build relationships and linkages with stakeholders in various fields, including culture, transport, trade, or science.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
  • A. Niezgoda, Obszar recepcji turystycznej w warunkach rozwoju zrównoważonego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, w: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN, Komitet Zagospodarowania Przestrzennego Kraju, Tom CXVI, Warszawa 2006, s. 36.
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.