PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 65 Turystyka religijna: zagadnienia interdyscyplinarne | 247--258
Tytuł artykułu

Marketingowe aspekty kształtowania produktu turystyki pielgrzymkowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Marketing Aspects of a Pilgrim Tourism Product Creating
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Specyficzną cechą turystyki pielgrzymkowej są religijne motywy podróżowania łączące się z oczekiwaniem szczególnych przeżyć duchowych. Motywacje uczestników pielgrzymek bywają zróżnicowane, co implikuje wielość postaci produktu turystyki pielgrzymkowej, a oferta produktowa biur podróży winna odpowiadać zarówno duchowym, jak i pozareligijnym potrzebom turystów. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem ukierunkowane jest na maksymalizację satysfakcji klientów determinującą ich lojalnościowe postawy, a tym samym możliwość generowania zysków w dłuższym okresie. Kreowanie satysfakcjonującego nabywcę produktu turystyki pielgrzymkowej wymaga uwzględnienia oczekiwań i preferencji uczestników pielgrzymek oraz wykorzystania instrumentów marketingowych w kształtowaniu oferty rynkowej biur podróży. (fragment tekstu)
EN
The main attributes of a pilgrim tourism are religious motives of travelling and expectations of special spiritual experiences. Pilgrim tourism products, offered by travel agencies, should fulfil this expectation and in the same time correspond with other varoius no-tourist needs. Results of tourists preferations researsches show that members of pilgrim tourism travelling put their special attentions on religious feelings and other attributes of the bought pilgrim tourism product- for example its compliance with travel agencies' offers, an efficient organisation and cognitive virtues of travelling. (fragment of text)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno Ekonomiczna im. ks. B. Markiewicza w Jarosławiu
Bibliografia
  • A. Jackowski, Święta przestrzeń świata. Podstawy geografii religii, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003, s. 123-126.
  • A. Mikos v. Rohrscheidt, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM Milenium, Gniezno 2008, s. 147.
  • G. Gołembski (red.), Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, PWE, Warszawa 2007, s. 29.
  • A. Panasiuk, Koncepcja produktu turystyki pielgrzymkowej, [w:] Turystyka pielgrzymkowa, red. Z. Kroplewski, A. Panasiuk, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 373-374.
  • J. Kowal, Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 33-34.
  • A. Panasiuk (red.), Marketing usług turystycznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 76.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339243

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.