Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Construction Process of the Religion Tourist Product for Example the Wejherowo Calvary
Języki publikacji
Abstrakty
Podróże o charakterze religijnym uważane są za najstarszą formę migracji turystycznych. Odbywano je niemal w każdym okresie historycznym1. Rozwój turystyki związanej z miejscami kultu religijnego daje obecnie podstawy do działalności gospodarczej wielu podmiotom. Produkt turystyki religijnej powinien zaspokajać nie tylko potrzeby duchowe osób wierzących, ale także potrzeby bytowe, poznawcze, estetyczne. Może on pełnić zarówno funkcje społeczne, kulturowe, jak i ekonomiczne. Sfera podaży sięga obecnie podmiotów związanych z handlem i produkcją pamiątek, dewocjonaliów, napojów chłodzących, obsługę przewodnicką, organizację spotkań i konferencji i wielu innych. Podmioty obsługi ruchu turystycznego, ale także podmioty związane z przekształceniami funkcjonalno-przestrzennymi miejsc kultu religijnego, muszą spełniać coraz wyższe wymagania. Produkt turystyczny miejsca kultu religijnego wymaga współpracy coraz większej liczby podmiotów, by utrzymać swoją atrakcyjność na rynku.. (fragment tekstu)
The construction process of the tourist product is a folded and long-drawn-out process, particularly if it concerns historic buildings. In the religious tourism the exchange concerns peculiar values and peculiar needs of the customer. The tourist product in this case should have the not only cognitive, or recreational, but also spiritual aspect. On the other hand, the product depends on the same market laws and must equally fulfill standards of the quality of the market offer. The Wejherowo Calvary is an example of the product, in which the long-term cooperation of local governments, the tourist trade and the church managed to obtain the product of a very for high rank. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
415--424
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
- J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005, s. 22.
- W.W. Gaworecki, Rola turystyki w promocji wartości religijnych i kształtowaniu sprawiedliwości społecznej (tezy szczegółowe), [w:] Turystyka religijno- -pielgrzymkowa, WSTiH w Gdańsku, Gdańsk 2005, s. 13-32.
- G. Krzykowski, K. Maroszek, E. Matowski, Badanie opinii uczestników pielgrzymki do Kalwarii Wejherowskiej, [w:] Turystyka religijno- -pielgrzymkowa, WSTiH w Gdańsku, Gdańsk 2005, s. 13-32.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 11.
- A. Panasiuk, Koncepcja produktu turystyki pielgrzymkowej, [w:] Turystyka religijna, red. Z. Kroplewski, A. Panasiuk, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 375.
- A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010, s. 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339317