Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Religious Centres in the Shaping of the Tourist Image of a Place
Języki publikacji
Abstrakty
Globalizacja i rozwój technologii informacyjnych, środków i sposobów komunikacji przyczyniły się do tego, że już nie tylko firmy, organizacje non-profit, ale także wyodrębnione terytoria (miasta, gminy, powiaty, obszary powiązane przyrodniczo, geograficznie i funkcjonalnie, kraje czy organizacje międzynarodowe) zaczęły konkurować o ograniczone zasoby rynkowe (między innymi turystów). Jednym z instrumentów pozwalających na uzyskanie przewagi nad innymi anonimowymi obszarami jest wykreowanie pozytywnych i prostych skojarzeń, silnie i jednoznaczne kojarzonych z danym miejscem. Miejsca postrzegane są poprzez przypisywane lub nadawane im cechy, kojarzone z różnymi elementami przynależnymi do danej przestrzeni. Wizerunek jest mentalną reprezentacją wiedzy i wrażeń, jakie posiada jednostka na temat destynacji, powstającą na bazie interakcji pomiędzy przekonaniami, doznaniami i oczekiwaniami. (fragment tekstu)
The tourist image of a place is a significant tool which makes it possible to gain predominance over competitors in the fight for visitors. To a large extent it depends on the proper management of its identity. In order to build a clear positive image it is required to identify elements which distinguish a particular place and are simultaneously socially accepted, and then to bring them closer to recipients. In this work particular attention was paid to the possibility of creating the image of particular areas on the basis of sacred buildings and religious celebrations. In order to present opportunities remaining in this field, the research was carried out aiming at studying the attractiveness and the directions of activities included in strategies and development plans of the commune situated in one of the counties of Lublin region. The analyses made it possible to indicate major barriers which confine the opportunities to take advantage of religious attributes while creating a clear and strong image of this area. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
437--446
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Bibliografia
- S. Baloglua, K.W. McCleary, A model of destination image formation, "Annals of Tourism Research" 1999, vol. 26 (4), s. 868-89.
- K-S. Chon, The role of destination image in tourism: A review and discussion, "Tourism Review" 1993, vol.45 (2), s. 2- 9.
- A. Panasiuk, Zagospodarowanie turystyczne jako warunek kształtowania marki przestrzeni, w: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 466, "Ekonomiczne Problemy Turystyki" nr 9, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007, s. 215-221.
- B. Meyer, Turystyka jako ekonomiczny czynnik kształtowania przestrzeni, [w:] "Rozprawy i Studia" t. 545, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 177-182.
- J. Wiktor, Tożsamość i wizerunek - wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej, [w:] Marketing u progu XXI wieku, red. A. Czubała, J. Wiktor, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2001, s. 183.
- A. Talik-Orłowska, Rola wizerunku w dążeniu przedsiębiorstwa do sukcesu, "Świat Marketingu" (czasopismo internetowe), marzec 2003.
- A. Łuczak, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2000, s. 10.
- L. de Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003, s. 44-45.
- A. Kozak, A. Gózik, A. Trojanowska, Wpływ wizerunku marki na postrzeganie cech jej użytkownika, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2, s. 21.
- G. Rosa, K. Barczyk, Kształtowanie marki regionu ma przykładzie województwa zachodniopomorskiego, [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 596, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 56, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 193- 200.
- K. Majchrzak, Kreowanie wizerunku marki miasta na arenie międzynarodowej w kontekście nowej strategii marki miasta Poznania, [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 591, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 53, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 71-81.
- D. Ptaszycka-Jackowska, Turystyka religijna (turystyka pielgrzymkowa), [w:] Turystyka, red. W. Kurek, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 292-300.
- M. Biedermann, Image - czynnikiem sukcesu firmy, "Marketing i Rynek" 1998, nr 11, s. 17.
- P. Lutek, A. Gołoś, Model przygotowania strategii marki miejsca, "Marketing i Rynek" 2010, nr 10, s. 18-22.
- J. Tkaczyk, J. Rachwalska, Wszystko jest obrazem. Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 1997, nr 5, s. 7-9.
- K. Borodako, Benchmarking miast jako wprowadzenie do opracowania działań marketingu terytorialnego, "Świat Marketingu" (czasopismo internetowe), luty 2004.
- L. Michałowski, Turystyka i sposoby promocji miast, "Studia Regionalne i Lokalne" 2003, nr 4, s. 92.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339325