PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 441--451
Tytuł artykułu

Employer branding w polskich przedsiębiorstwach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Emplyer Branding in Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Employer branding to szereg działań przedsiębiorstwa, których celem jest kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji jako pracodawcy, zarówno w odniesieniu do aktualnych, jak i potencjalnych pracowników. W pierwszej części artykułu opisano tę koncepcję, a takŜe korzyści z jej wdrażania. Wynikają one z faktu, że pracownicy kumulują w sobie najważniejsze współcześnie zasoby przedsiębiorstwa - jego wiedzę oraz doświadczenie.W kolejnej części artykułu Przybliżono wyniki badania zrealizowanego przez pracowników Katedry Marketingu i Handlu Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, które dotyczą świadomości polskich przedsiębiorstw na temat ich własnego wizerunku (m.in. wśród pracowników).(abstrakt autora)
EN
Employer branding is a series of activities of a company, which goal is to create its own image as an organization that carries about its own (current and potential) employees. The paper first describes the concept, and also benefits from implementation of employer branding. The benefits arise from the fact that workers accumulate the most important resources in the modern companies - knowledge and experience. In the next part of the paper were described the results of the desk research, carried out by employees of the Department of Marketing and Trade of the Faculty of Economics and Management at Nicolas Copernicus University in Torun, which relate to the awareness of Polish enterprises on their own image (e.g. among their employees).(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • C. Flaviàn, M. Guinalíu, D. Torres, The influence of corporate image on consumer trust. A comparative analysis in traditional versus internet banking, "Internet Research" 2005, No. 5,
  • J. P. Cornelissen, W. J. L. Elving, Managing corporate identity: an integrative framework of dimensions and determinants, "Corporate Communications: An International Journal" 2003, No. 2, s. 121;
  • T.J. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2010, s. 187.
  • L.T. Christiansen, S. Askegaard, Corporate identity and corporate image revisited. A semiotic perspective, "European Journal of Marketing" 2001, No. 3-4,
  • A. Juchimiuk, Umiejętnie sprzedaj pracę!, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 4.
  • I. Gawryś, Blisko klienta i pracownika. Strategia budowania wizerunku pracodawcy w Eniro Polska - studium przypadku, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 5,
  • K. Backhaus, S. Tikoo, Conceptualizing and researching employer branding, "Career Development International" 2004, No. 5,
  • A. Morzy, Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding, "Personel i Zarządzanie" 2010, nr 12,
  • K. Backhaus, S. Tikoo, Conceptualizing and researching...
  • Pracownicy wcielają się w rolę klientów (Rozmowa K. Bartman z D. Staniewicz), "Gazeta Prawna" z 16.10.2008
  • J. Altkorn, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2002, s. 16;
  • M. Urbaniak, Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003, s. 29;
  • A.I. Baruk, Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006, s. 42, 45; W. Budzyński, Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Poltext, Warszawa 2008, s. 35.
  • W. Razmus, Metody pomiaru wizerunku marki, "Marketing i Rynek" 2010, nr 6
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339537

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.