PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 483--495
Tytuł artykułu

Marketing szeptany w usługach profesjonalnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Word of Mouth Marketing in Professional Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono pojęcie marketingu szeptanego oraz możliwości zastosowania jego działań w rekomendowaniu profesjonalnych usług architekta wnętrz. Dokonano również analizy źródeł informacji, na podstawie których konsumenci podejmują decyzje zakupowe. Z badań wynika, Ŝe Polacy coraz częściej decydują się na skorzystanie z usług profesjonalisty w zakresie aranżacji przestrzeni mieszkalnej i w przeważającej części swoje decyzje podejmują na podstawie rekomendacji znajomych.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the concept of Word of Mouth Marketing and its potential as recommendation of interior designer services. The source of information upon which consumers evaluate purchase decisions has been analyzed. The evaluation shows that Poles more and more decide to choose professional service in the field of interior design and decoration and make decision predominant under influence and recommendation of friends.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • M. Hughes, Marketing szeptany. Buzzmarketing, MT Biznes, Warszawa 2008,
  • Word of mouth marketing, www.streetcom.pl/language/pl-PL/Wordofmouth/.
  • A. Jasielska, R.A. Maksymiuk, Dorośli reklamują, dzieci kupują, Kindermarketing i psychologia, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2010,
  • J. Pikuła-Małachowska, Marketing szeptany jako forma komunikacji przedsiębiorstwa z konsumentami, w: Zarządzanie i marketing, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej nr 272, Rzeszów 2010,
  • A. Jasielska, R.A. Maksymiuk, Dorośli reklamują,..., s. 67.
  • Szeptany - budzi zaufanie, "Marketing w Praktyce" 2007, nr 12,
  • Marki, o których się szepcze, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 12,
  • Polacy o architekturze, CBOS, raport z badań BS/149/2005, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/ 2005/K_149_05.PDF
  • Poziom życia Polaków, CBOS, raport z badań BS/44/2010, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/ 2010/K_044_10.PDF.
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa, 1996, s. 20.
  • Ph. Kotler, Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002,
  • K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998,
  • M. Czuba, Marketing profesjonalnych usługodawców, http://marketing.org.pl/index. php/go=2/act=5/fileid=693/product_id=m414fea988bed5.
  • B. Marczuk, Marketing w firmie usług profesjonalnych, http://marketing.org.pl/index. php/go=2/act=5/fileid=332/product_id=m41596be10b820.
  • M. Czuba, Marketing usług. Teoria i praktyka, Wyd. Tara, Katowice 2001,
  • Polacy o architekturze, CBOS, raport z badań BS/149/2005, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/ 2005/K_149_05.PDF.
  • 20 A. Piasna, T. Turzyński, Sprzedawca ambasadorem marki budowlanej, "Marketing i Rynek" 2007, nr 12,
  • T. Gregorczyk, WaŜna jest obecność, transparentność i szczerość, http://marketingnews. pl/theme.php?art=661.
  • Relacja z konferencji marketingu szeptanego, http://buzzreporter.pl/?p=613.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.