PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 525--532
Tytuł artykułu

Rozwój personelu jako sposób na podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Staff Development as a Way to Raise Company Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor zwraca uwagę na znaczenie zasobów ludzkich we współczesnych przedsiębiorstwach. Wskazuje, że poprzez rozwój personelu przedsiębiorstwa mogą podnieść poziom konkurencyjności. We współczesnym świecie nie wystarczy sporadyczny udział w szkoleniach, ale konieczny jest kompleksowy rozwój tych zasobów, polegający m.in. na stworzeniu sprzyjających, rozwojowych warunków, efektywnym motywowaniu do rozwoju personelu, stosowaniu coachingu, mentoringu i counsellingu.(abstrakt autora)
EN
In the paper author points the importance of human resources in modern companies. Author shows that through staff development, companies can raise the level of competitiveness. In the modern world, sporadically participation in professional training is not enough, but the comprehensive development of those resources is needed, involving for example creating suitable development conditions, effective staff motivation to develop, using coaching, mentoring and counseling.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 1999,
  • A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2008,
  • S. Kwiatkowski, Przedsiębiorczość intelektualna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002,
  • A. Toffler, Powershift: Knowledge, Wealth and Violence at the Edge of 21st Century, Bantam Books, New York 1990,
  • M. Zajączkowski, Marketing-mix. Produkt i cena, Wyd. Lega, Szczecin 2005,
  • G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu, Wyd. Moderski i Ska, Poznań 2000,
  • Cz. S. Nosal, Psychologia decyzji kadrowych, Strategie, kryteria, procedury, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997,
  • E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009,
  • M.A. West, Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000,
  • L. Zbiegień-Maciąg, Marketing personalny czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wyd. Business Press, Warszawa 1996,
  • E. Parsloe, Coaching i mentoring, Wyd. Petit, Warszawa 1998,
  • Metody organizacji i zarządzania, red. J. Czekaj, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007,
  • M. Kostera, Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1996
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339595

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.