PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 461--472
Tytuł artykułu

Rola promocji w kreowaniu popytu na produkty tradycyjne i regionalne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of Promotion in Creating Demand for Traditional and Regional Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku lat zauważa się wzrost zainteresowania produktami regionalnymi. Coraz więcej osób postrzega produkty regionalne jako atrakcję i uświadamia sobie, że nasze wyjątkowe wyroby, związane z kulturą i tradycją poszczególnych regionów Polski, trzeba chronić. Działania w zakresie promocji mają na celu podniesienie jakości i wyjątkowości tych artykułów, są również szansą na podniesienie wartości rynkowej tych produktów. Skuteczna strategia promocyjna ma istotny wpływ na zakup produktów regionalnych. Wskazane jest opracowanie spójnej strategii promocji poświęconej wyłącznie produktom regionalnym. Prowadzone działania promocyjne okazały się niewystarczające. Nieefektywność leży przede wszystkim w funkcji informacyjnej akcji, zwłaszcza kierowanej do konsumentów.(abstrakt autora)
EN
There has been observed an increased interest in regional products for several years. More and more people perceive regional products as an attraction and they realise that our exceptional products, connected with culture and tradition from particular regions of Poland, must be protected. Actions in the scope of promotion are aimed at increasing the quality of exceptionality of these goods which provide an opportunity to increase the market value of these products. An effective promotion strategy exerts a significant influence on purchasing regional products. It is indispensible to work on a cohesive strategy of promotion which will be exclusively devoted to regional products. The undertaken promotion actions turned out to be insufficient. Insufficiency lies mostly in the informing function of the action mainly directed at consumers.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • M. Obel, Polskie smaki, "Polska Wieś Europejska" 2007, nr 1, s. 12.
  • I. Kamińska, Powrót do tradycji, "Wiedza i Jakość" 2007, nr 1, s. 5.
  • M. Makowiecki, Nowe życie gospodarcze, "Wieś i Rolnictwo" 2007, nr 5, s. 28.
  • R. Mazur, Produkty regionalne i tradycyjne jako narzędzie kreowania wizerunku regionu, wybrane problemy, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Specyfika marki we współczesnej gospodarce, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 511, Ekonomiczne Problemy Usług nr 26, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 287.
  • S. Makarski, Postawy i zachowania konsumentów wobec regionalnych produktów tradycyjnych branży mięsnej (na przykładzie woj. podkarpackiego), "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty 2011, s. 271.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339765

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.