PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. 48 | 33--45
Tytuł artykułu

Rozwój procesów segmentacji klientów w strategii marketingowej banków

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Optymalizacja procesu segmentacji należy do kluczowych obszarów rozwoju efektywności działania współczesnych banków. Jest to proces bardzo złożony, a przez to absorbujący wiele czasu i wysiłku pracowników na różnych szczeblach organizacyjnych. Zarządzanie procesem segmentacji wymaga bowiem spełnienia czterech podstawowych warunków o wysokim strategicznym znaczeniu, które decydują o powodzeniu całego przedsięwzięcia w działalności współczesnych banków. Są to: • konieczność identyfikacji długookresowych potrzeb i preferencji finansowych różnych grup klientów w obrębie tego samego segmentu, co ma decydujące znaczenie dla poprawy generowanych zysków z działalności operacyjnej; • dokonanie analizy sposobów długotrwałego rozwoju rentowności relacji z klientami jako integralnego elementu procesu segmentacji; • podjęcie aktywnych działań dla rozwoju dochodowości transakcji z wybranymi grupami klientów we wszystkich wyróżnionych segmentach jako naturalnej konsekwencji procesu segmentacji; • stałych nakładów na rozwój kompleksowego systemu informatyczno-analitycznego, niezbędnych dla identyfikacji przyszłego kształtu relacji z klientami. Ponadto należy podkreślić, że proces segmentacji klientów w strategii marketingowej banku nigdy nie może być uznany za zakończony. Bardzo ważnym elementem w strategii podnoszenia konkurencyjności jest stałe rozwijanie wypracowanego modelu. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
33--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Austerberry T., Brown J., Ostroff P., Banking for small business, "The McKinsey Quarterly", No 2/1997.
  • Bansal P., Each on their own, "The Banker", April 2002.
  • Bergendhal G., Lindblom T., The future of relationships banking, enges w: Gardener E., Strategic challenges in European banking, A. Rowe Ltd., Witshire, 2000.
  • Cline K., CRM rehab, "Banking Strategies" May-June/2003.
  • Cline K., Giesen L., Forced fit?, "Banking Strategies" March-April/2002.
  • Engen J. R., Construction Delays, "Banking Strategies" March-April/2001.
  • Forsyth J., Gupta S., Hadar S., Kaul A., Kettle K., A segmentation. You can act on, "The McKinsey Quarterly", No 3/1999.
  • Giltner R., Ciolli R., Rx for segmen tation, "Banking Strategies" November-December/1999.
  • O'connell L., Secrets to a successful segmentation strategy - a good plan reduces marketing expenses, "Small Business Banker", z dn. 1.08.2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339781

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.