PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | z. CCCLIX (3) | 165--177
Tytuł artykułu

Identification of Rural and Agri-Tourism Products and Services

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identyfikacja produktów i usług turystyki wiejskiej i agroturystyki
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Economists commonly refer to ?products? and ?services?, but in aligned with agricultural tourism and rural tourism these terms are supplemented with ?experience?, ?adventure? and ?imponderability?. Each of these latter terms helps to explain the experiences of the tourist, where a wide variety of products, services, experiences and adventures are offered. An analysis of recent agri-tourism and rural tourism products reveals that some of them are rural or agriculturally elated and the others are ?artificial? and do not belong to rural areas. As a result there is a necessity to arrange and classify rural and agri-tourism products and services. To assist in resolving the confu-sion and misunderstanding rural and agri-tourism products and services matrix has been devel-oped. Rural and agri-tourism products and services have been grouped into nine clusters, includ-ing: accommodation, gastronomy, real agri-tourism, direct sale, ethnography, sport, therapy and health-related products, recreation, entertainment. (original abstract)
Pojęcia: "produkt" i "usługa" są powszechnie wykorzystywane w ekonomii. W odniesieniu do agroturystyki/turystyki wiejskiej muszą być uzupełnione o pojęcia dotyczące wsi, wiejskości i rolnictwa. Dodatkowo są często uzupełniane przez pojęcia: "doświadczenie" i "imponderabilium". Liczba i różnorodność produktów i usług w zakresie agroturystyki i turystyki wiejskiej są niemal nieograniczone, powstała więc potrzeba ich uporządkowania w macierzy klasyfikacyjnej. W referacie przedstawiono propozycję takiej klasyfikacji, w której wyodrębniono dziewięć głównych grup i ponad 40 różnych usług i produktów agroturystycznych i turystyki wiejskiej. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
165--177
Opis fizyczny
Twórcy
  • Agricultural University of Poznań
  • Agricultural University of Poznań
Bibliografia
  • Altkorn J. (1995): Marketing w turystyce. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
  • Agritourism across Kentucky. Agritourism attractions. (2003). West Kentucky Corporation. http://andandwww.thinkwestkentucky.comandagritourismandattraction-categories.html.
  • Gannon A. (1993): Agroturyzm a rozwój wsi. Wprowadzenie do rozwijania przedsięwzięć agroturystycznych. Wyd. Centrum Doradztwa i Edukacji w Rolnictwie, Kraków.
  • Butler R.W. (1980): The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources. Can. geogr. 24, 1: 5-12.
  • Butler R.W. (1998): Rural recreation and tourism. In: The geography of rural change. Ed. B. Ilbery. Addison Wesley Longman, Harlow: 211-232.
  • Gaworecki W.W. (2000): Turystyka. PWE, Warszawa.
  • Greffe X. (1994): Is rural tourism a lever for economic and social development? In: Rural tourism and sustainable rural development. Proceedings of the Second International School on Rural Development, 28 June - 9 July 1993, University College Galway, Ireland. Eds B. Bramwell, B. Lane. Channel View Publication, Clevedon: 22-40.
  • Hjalager A.M. (1996): Agricultural diversification into tourism. Evidence of a European Community development programme. Tour. Manage. 17, 2: 103-111.
  • Jansen-Verbeke M. (1990): Znaczenie turystyki na terenach wiejskich w Europie. Probl. Tur. 47/48, 1/2: 36-48.
  • Kovács D. (1997): Phases of rural and village tourism development. (An interpretation of Butler's tourist area life cycle concept for rural tourism). In: Actors of the European Countryside - Seminar, 1-5 October 1997. Typescript. Erdötarcsa, Hungary.
  • Lane B. (1994): What is rural tourism? In: Rural tourism and sustainable rural development. Proceedings of the Second International School on Rural Development, 28 June - 9 July 1993, University College Galway, Ireland. Eds B. Bramwell, B. Lane. Channel View Publication, Clevedon: 7-21.
  • Middleton V.T.C. (1996): Marketing w turystyce. Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
  • Roberts L., Hall D. (2001): Rural tourism and recreation: principles to practice. CAB Int., Wallingford.
  • Sikora J. (1999): Organizacja rynku turystycznego. WSiP, Warszawa.
  • Thibal S. (1988): Rural tourism in Europe. Council of Europe, Strasbourg.
  • Tourism: an opportunity for disadvantaged rural areas? Marketing Quality Rural Tourism. LEADER Technical Dossier 3. (1995). http://andandeuropa.eu.intandcommandarchivesandleader2andrural-enandbiblioandtourisandart02.htm.
  • Tourism strategies and rural development. (1994). Organisation for Economic Cooperation and Development, Paris. http://www.oecd.org/dataoecd/31/27/2755218.pdf.
  • Wiatrak A.P. (1998): Rynek i produkt w turystyce wiejskiej. In: Marketing i produkty markowe w turystyce wiejskiej. Konferencja Naukowa, 5 listopada 1998. SGGW, Warszawa. Ed. A.P. Wiatrak. Wyd. Centrum Doradztwa i Edukacji w Rolnictwie, Poznań: 7-19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.