PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 75 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego | 587--596
Tytuł artykułu

Rola lobbingu w konstytuowaniu wizerunku grup interesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of The Lobbing in Interests Groups Image Building
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł objaśnia rolę lobbingu w konstytuowaniu wizerunku grup interesu. Lobbing rozumiany jako wywieranie wpływu na władzę jest z jednej strony, wyznacznikiem skuteczności organizacji, lecz z drugiej strony, sam obciążony jest negatywnymi stereotypami. Lobbing umacnia organizację, jej pozycję w otoczeniu, sprawia, że warunki jej funkcjonowania stają się lepsze, a więc wizerunek staje się właściwszy dla jej funkcjonowania.(abstrakt autora)
EN
The paper tries to define the role of the lobbing in interest groups image building. Lobbing is understood as influencing the authorities; it is on one hand the indicator of an organization effectiveness and efficiency; however, on the other hand- it itself carries a burden- negative stereotypes. Lobbing strengthens an organization, its position within its surrounding; it makes the functioning of an organization conditions better and in this way, the image of an organization also becomes more apt for its functioning. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • D. Newsom, A. Scott, T.J. Van Slyke, This is public relations The realities of public relations, Wadsworth, Belmont CA, 1989.
  • K. Wojcik, Public relations od A do Z, Placet, Warszawa 2001.
  • M. Biederman, M. Urbaniak, Image - czynnikiem sukcesu firmy, "Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
  • J. Penc, Rynkowy wizerunek firmy, "Marketing Serwis" 1998, nr 4, s. 15.
  • Z. Zemler, Public relations- kreowanie wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 1992.
  • D.B. Mastromarco, A.P. Saffer, M. Zieliński, U. Biedrzycka, K. Hryciuk, Sztuka lobbingu w Polsce, USAID/GEMINI, Warszawa 1995.
  • Ph. Kotler, Marketing, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • F.P. Seitel, Public relations w praktyce, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Kuracja sędziów. Wywiad z Romanem Rewaldem, prezesem American Chamber of Commerce w Polsce, "Decydent" 2005, nr 1-2.
  • K. Jasiecki, M. Molęda-Zdziech, U. Kurczewska, Lobbing, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171339881

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.