Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Lokalny transport zbiorowy poprzez dopasowanie oferty do oczekiwań, zwłaszcza w zakresie czasu trwania podróży, wygody, bezpieczeństwa i ceny ma wpływ na wielkość popytu. W przypadku ograniczeń w rozwoju rynku pod względem ogólnego wzrostu zapotrzebowania na dane usługi, udział lokalnego transportu zbiorowego w rynku jest w znacznej mierze zależny od możliwości przeciwstawiania się substytucyjnym sposobom przemieszczania się. Konkurencyjność lokalnego transportu zbiorowego jest to zdolność do przeciwstawiania się konkurencji innych, alternatywnych sposobów przemieszczania - samochodami osobowymi, a w mniejszym zakresie pieszo lub rowerami. Często występują różnego rodzaju ograniczenia określające możliwość uczestniczenia w procesach konkurencji. Mogą to być ograniczenia zewnętrzne lub wewnętrzne. Ograniczenia zewnętrzne mają charakter samoistny, na który podmioty praktycznie nie mają lub mają bardzo ograniczony wpływ. Ograniczenia te nie mają wymiaru globalnego, co oznacza, że podobne czynniki, jak liczba ludności, polityka państwa mogą w różnych krajach wzmacniać i sprzyjać rozwojowi przedsiębiorstwa lub też osłabiać je i działać niekorzystnie. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
229--241
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340323