PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Zachowania adaptacyjne podmiotów TSL na europejskim rynku transportowym | 243--256
Tytuł artykułu

Rozwój technologii informacyjnych jako wyznacznik przekształceń w strukturze podmiotowej sektora TSL

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne technologie informacyjne są motorem przemian zdążających do określenia nowego porządku ekonomicznego, obejmującego zarówno przedsięwzięcia opierające się na całkowicie nowych koncepcjach, jak i tradycyjne przedsięwzięcia wzbogacone mechanizmami wirtualnymi. W opracowaniu przedstawiono mechanizm funkcjonowania przedsiębiorstwa wirtualnego jako elastycznej, dynamicznej i adaptacyjnej struktury podmiotowej zdolnej do oferowania kompleksowych usług logistycznych. W przyszłości przedsiębiorstwo wirtualne będzie podstawowym instrumentem adaptacji do dynamicznych zmian popytowej strony rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, co może zagrażać pozycji dużych międzynarodowych korporacji zarządzających stacjonarnymi łańcuchami dostaw. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Szapiro T., Ciemniak R.: Internet - nowa strategia firmy. Difin, Warszawa 1999.
  • Blaik P.: Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. PWE, Warszawa 1999.
  • Jak zarządzać przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej. Red. Z. Mikołajczyk. Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 1993.
  • Carr D.K., Hard K.J., Trahant W.J.: Zarządzanie procesem zmian. PWN, Warszawa 1998.
  • Brzeziński M.: Proces uczenia się w nowoczesnej organizacji. "Przegląd Organizacji" 1999, nr 4.
  • Szewczuk A.: Zachowania przedsiębiorstw transportu samochodowego w konkurencyjnym otoczeniu. Instytut Transportu Samochodowego, Warszawa 2001.
  • Tadeusiewicz R.: Społeczność internetu. Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2002.
  • Tapscott D.: Gospodarka cyfrowa : nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej. Business Press, Warszawa 1998.
  • Teluk T.: E-biznes : nowa gospodarka. Helion, Gliwice 2000.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Przedsiębiorstwo wirtualne. Difin, Warszawa 2002.
  • Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet : reengineering procesu marketingowego. PWN, Warszawa 2000.
  • Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian. PWE, Warszawa 2000.
  • Porębska-Miąc T.: Organizacja wirtualna jako element elektronicznej gospodarki. W: Systemy wspomagania organizacji. Red. J. Gołuchowski i H. Sroka. Wydawnictwo Uczelniane AE, Katowice 1999.
  • Trzcieliński S.: Przedsiębiorstwo wirtualne - aspekt zewnętrzny i wewnętrzny. W: Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem : (w otoczeniu burzliwym i nieprzewidywalnym) : monografia. Red. L. M. Pacholski, Trzcieliński S. Instytut Inżynierii Zarządzania. Politechnika Poznańska, Poznań 2003.
  • Aronica P., Figar F.: The Heath of "e" and the Birth of the Real New Economy. Megan-Kiffer Press, Tampa 2001.
  • Hammer M.: The Agenda, Crown Business, New York 2001.
  • Porter M.: Strategy and the Internet. "Harvard Business Review" 2001, March.
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J.: E-biznes : strategie sukcesu w gospodarce internetowej : sprawdzone metody organizacji przedsięwzięć e-biznesowych. Liber, Warszawa 2001.
  • Niedzielski P.: Polityka innowacyjna w transporcie. Wydaw. Naukowe US, Szczecin 2003.
  • Archułowska J., Żbikowska E.: Nowoczesne usługi TSL w Polsce. Teoria i praktyka. W: Nowoczesne produkty na rynku usług transportowo-spedycyjno-logistycznym. Red. B. Kos. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340327

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.