PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 595--605
Tytuł artykułu

Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji opartej na wiedzy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Human Capital Management in the Knowledge Based Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące kapitału ludzkiego w organizacji, zarządzania kapitałem ludzkim oraz pomiaru wartości kapitału ludzkiego. Omówiono równieŜ problematykę pracowników wiedzy. Zarządzanie kapitałem ludzkim ulega istotnym zmianom wynikającym z globalizacji, rozwoju technologii oraz gospodarki opartej na wiedzy. Kształtowanie się nowego modelu gospodarki wywołuje liczne konsekwencje dotyczące równieŜ znaczenia oraz sposobu podejścia do kwestii zarządzania ludźmi funkcjonującymi w organizacjach.(abstrakt autora)
EN
The paper presents the issues of human capital in organization, human capital management and measurement of its value as well as the issues of knowledge workers. Human capital management is significantly affected due to globalization, technological development and knowledgebased economy. Formation of a new economic model causes a number of consequences for the relevance and approach to the management of people in organizations.(author's abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • P. Senge, Piąta dyscyplina, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 26, za: Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, red. M. Juchnowicz, Wyd. Difin, Warszawa 2007, s. 21.
  • S.R. Domański, Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1993,
  • Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy..., s. 14.
  • M. Gagacka, Kapitał ludzki i społeczny a innowacyjność mikroprzedsiębiorstw. www.instytut.info/IIIkonf/referaty/3c/Maria_Gagacka_UJ_SGH.pdf.
  • D. Lewicka, Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010, s. 195.
  • Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, red. M. Bratnicki., J. Strużyna, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2001.
  • T. Bal-Woźniak, Mechanizmy kreacji kapitału intelektualnego odpowiadające potrzebom gospodarki opartej na wiedzy. www.univ.rzeszow.pl/ekonomia/Zeszyt5/10a_bal-wozniak.pdf.
  • M. Kłak, Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach, Kielce 2010,
  • A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia - procesy - metody, PWE, Warszawa 2007
  • A. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996
  • M. Armstrong, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010
  • T.H. Davenport, Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007,
  • M Frańczyńska, Pracownicy wiedzy - nowe wyzwanie zarządzania organizacjami, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2003, nr l,
  • M. Stelmaszczyk, Społeczeństwo budowane na wiedzy istotą współczesnych organizacji, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce, red. D. Kopycińska, Katedra Mikroekonomii, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2007, s. 61.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340435

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.