PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 9 | 48--52
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie prowadzenia badań społecznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The internet as a tool for conducting social research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwiększająca się dostępność technologii informacyjno-komunikacyjnych wpływa na metodologię badań społecznych. Badacze coraz częściej wykorzystują Internet w prowadzonych przez siebie badaniach. Badania internetowe mogą być prowadzone przy użyciu różnych technik, m.in.: ankiet internetowych, wywiadów indywidualnych i zogniskowanych wywiadów grupowych, obserwacji, analizy treści. Nowe medium niesie ze sobą nie tylko możliwości, ale także ograniczenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The increasing availability of information and communications technology (ICT) affects the methodology of social research. Researchers increasingly use the Internet to conduct the research. The Internet research can be conducted using a variety of techniques, including: online surveys, individual interviews and focus group interviews, observation, content analysis. New medium carries out not only possibilities, but also drawbacks. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
48--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Centrum Badań i Innowacji Pro--Akademia
Bibliografia
  • Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet - podstawowe zagadnienia metodologiczne, "Studia Socjologiczne", 2006, 3.
  • Czapiński J., Panek T., Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. 2011.
  • Zając J., Komunikacja zapośredniczona przez komputer (CMC) oraz jej implikacje dla badań w internecie, 2007.
  • Olcoń-Kubicka M., Zogniskowane wywiady grupowe online - charakterystyka techniki badawczej, 2006.
  • Przewłocka J., CAWI - specyfika, wykorzystanie, perspektywy rozwoju. [red.] Haber Agnieszka., Szałaj Maciej., Ewaluacja wobec wyzwań stojących przed sektorem finansów publicznych, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2009.
  • Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
  • Zając J., Batorski D., Metody zwiększania zwrotności w badaniach internetowych, [red.] Haber Agnieszka., Szałaj Maciej., Ewaluacja wobec wyzwań stojących przed sektorem finansów publicznych, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2009.
  • Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2001.
  • Zając J., Batorski D., Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próby. "Psychologia Społeczna", 2007, 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171340795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.