PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 669--681
Tytuł artykułu

Tendencje zmian koncepcji fundraisingu jako efekt ewolucji otoczenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trends of Fundraising Concept as a Result of Evolution of Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne zmiany środowiska ekonomicznego, społecznego, politycznego i technologicznego organizacji pozarządowych są główną przyczyną dokonujących się przemian, założeń i technik fundraisingu. Wpływa to także na postawy, oczekiwania i nastawienie darczyńców do niesienia pomocy, którzy przyjmując postawę proaktywną i samodzielnie nawiązują współpracę z organizacją zgodnie ze swoimi przekonaniami. Cechy współczesnego fundraisingu odpowiadają zasadzie: "from methodology driven to donor driven", która akcentuje potrzebę uwzględniania i podporządkowania oczekiwań darczyńców strategii i technik gromadzenia funduszy.(abstrakt autora)
EN
Contemporary changes of economical, social, political and technological environment of non-governmental organizations are the main cause of the ongoing transformation, assumptions the techniques of fundraising. It also affects attitudes and expectations of donors for donating. Now, donors prefer self-establish cooperation with the organization in accordance with their convictions. Features of contemporary fundraising match principle: "from a methodology driven to donors driven", which underlines the need to take into account the expectations of donors and subordination strategies and techniques for collecting funds.(author's abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • P.F. Drucker, Managing The Non Profit Organization, Heinemann Ltd.1007 s. 127 i dalsze, S. Clarke, M. Norton, The Complete Fundraising Handbook, Directory of Social Change, London 1999, s. 11.
  • J. Andreoni, A. Payne, Do the Grants to Private Charities Crowd out Giving Or Fund- Raising?, "The American Economic Review" 2003, Vol. 93, No. 3, s. 792-812 (EBSCO).
  • J. Herbst, Sector "in statu descendi"? O relacjach między sektorem pozarządowym i administracją publiczną w Polsce. "Trzeci Sektor"2010, nr 20,
  • K. Wójcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005,
  • K. Morawska, Jak nauczyć się fundraisingu? "Trzeci Sektor" 2006, nr 7,
  • B. Breeze, Robin Hood In Reverse: exploring the relationship between income and charitable giving, "Voluntary Sector Working Paper", No. 3, Centre for Civil Society LSE London, July 2006, s. 12.
  • M. Norton, M. Eastwood, Writing Better Fundraising Applications. The Directory of Social Change. London 1999,
  • CBOS: wciąŜ niski poziom zaufania społecznego, www.civicpedia.ngo.pl/ngo/499773.html.
  • Humanitarian Aid Report, Special Eurobarometr 343, lipiec 2010, http://ec.europa.eu/ public_opinion/archives/ebs/ebs_343_en.pdf, za: A. Soboń-Smyk, Dzialalność humanitarna UE ważna, ale mało znana (www.civicpedia.ngo.pl/ngo/499773html).
  • A. Sergeant, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 173; J.E. Nichols, Repositioning fundraising in the 21st century, "Journal of Nonprofit nd Voluntary Sector Marketing" 2004, May, Vol. 9, No. 2; (ABI/INFORM/Global), s. 163.
  • J.E. Nichols, Repositioning fundraising in the 21st century..., s. 165.
  • D. Weight, Responding to the Global Marketplace. Special Raport: Fundraising around the world, "Fundraising Success" 2008, May, Vol. 6, No. 5, s. 19 (ABI/INFORM Trade &Industry)
  • www.gatesfoundation.org. M. Arczewska, A. Krajewski, O nieoczywistych pobudkach, czyli dlaczego bogaci dzielą się majątkiem, "Trzeci Sektor" 2010, nr 22, s. 15.
  • Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań, www.forumdarczyncow.pl/docs/ raport-fundacje-korporacyjne-w-polsce.pdf.
  • T.R. Hart, ePhilantropy: Using the Internet to Build Suport "International Journal of Nonptrofit and Voluntary Sector Marketing" 2002, Vol. 7, No. 4. s. 353 (ABI/INFORM Global), s. 356.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.