PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 759--770
Tytuł artykułu

Wpływ ekologicznych funkcji opakowań na zachowania konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of the Ecological Functions of Packages on Consumer Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano rolę opakowania w procesie dokonywania zakupu. Szczególną uwagę zwrócono na funkcje ekologiczne opakowań oraz podjęto próbę odpowiedzi, w jakim stopniu konsumenci zwracają uwagę na funkcje ekologiczne opakowań oraz jaki jest ich sposób postępowania z opakowaniami w fazie pokonsumpcyjnej.(abstrakt autora)
EN
In this paper the packages role in the purchase process is described. The main attention is focused on the ecological functions of packages. The attempt to evaluate the level of impact of ecological functions of packages on consumer behaviors is made as well as the consumer behavior in the post-purchase stage.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Ustawa o opakowaniach i odpadach opakowaniowych z 11 maja 2004 r., DzU nr 63, poz. 639
  • A. Walden-Kozłowska, Towaroznawcze aspekty badania i oceny wartości promocyjnej opakowań jednostkowych towarów powszechnego użytku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005,
  • M. Lisińska-Kuśnierz, Postęp techniczny w opakowalnictwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2003,
  • M. Cichoń, Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 1996,
  • A. Limański, K. Śliwińska, Marketingowe wyposażenie produktu, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Skrypty uczelniane, Katowice 1994,
  • S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer, Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa 2000,
  • J.Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1996,
  • C. F. Hales, Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa 1999,
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994,
  • H. śakowska, Nowe regulacje dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych, STO, Bielsko- Biała 2003,
  • M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Podstawy opakowalnictwa towarów, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2004
  • S. Jakowski, Kierunki rozwoju przemysłu opakowaniowego w Polsce, "Opakowanie" 2005, nr 4
  • L. Witek, Z ekologiczną gwarancją, "Ekoprofit", 2004, nr 3,
  • B. Czerniawski, Deklaracje ekologiczne oraz formy ich prezentowania, "Opakowanie", 2002, nr 5,
  • H. Żakowska, Znakowanie opakowań związane z ochroną środowiska, "Opakowanie" 2002, nr 7
  • J. Leśniak, Ekologiczne znaki towarowe w ochronie środowiska przyrodniczego, "Ekonomia i Środowisko" 2000, nr 19
  • W. Łuczka-Bakuła, Rynek Żywności ekologicznej, PWE, Warszawa 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.