PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 19 (3) Zeszyty Pedagogiczno-Medyczne : Innowacyjność i Kreatywność w Pedagogice | 233--241
Tytuł artykułu

Aplikacyjny aspekt diagnozy rysunku dziecka

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Children's Drawings as Diagnostic Tools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego tekstu jest ukazanie aplikacyjnego aspektu diagnozy rysunku dziecka, pokazanie strategii diagnozowania, sposobu formułowania problemów i hipotez diagnostycznych oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w opinii o badanym dziecku. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present the application aspect of the child's diagnosis drawing, showing diagnostic strategies, the formulation of problems and diagnostic hypotheses and use the knowledge gained in opinion on the child. (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Brzezińska A., Psychologiczne portrety człowieka, Gdańsk 2005.
  • [2] Czaja-Chudyba I., Odkrywanie zdolności, dziecka, Kraków 2005.
  • [3] Fleck-Banger R., O czym mówią rysunki dzieci. Dostrzeganie i rozumienie zawartych, znaków, Jedność, Kielce 2001.
  • [4] Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki, szkolnej, Kraków 2011.
  • [5] Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, Warszawa 1992.
  • [6] Lowenfeld V., Brittain W.L., Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, PWN, Warszawa 1987.
  • [7] Muchacka B., Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu, Kraków 2000.
  • [8] Sęk H. (red.), Społeczna psychologia kliniczna, Warszawa 1993.
  • [9] Słobodzian Z., Twórcza praca dziecka, Warszawa 1980.
  • [10] Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, Gdańsk 2009.
  • [11] Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341413

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.