PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 12 | 7--22
Tytuł artykułu

Social Skills and Locus of Control of Teenage Mothers and Pregnant Teens Placed at the Polish Correctional Institutions - Report of Studies

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of the article is the presentation of the results of research aiming at the assessment of the level of social competences and locus of control of teenage mothers and pregnant teens placed at the correctional institutions as the variables significantly determining the way of functioning in the society (more broadly - functioning in the environment). (original abstract)
Rocznik
Tom
12
Strony
7--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pedagogium - Higher School of Social Sciences in Warsaw
  • National School of Public Administration
Bibliografia
  • [1] Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor R. F., Relacje interpersonalne, Wyd. Rebis, Poznań 2006.
  • [2] Czarnota-Bojarska J., Obserwacyjna samokontrola a funkcjonowanie w grupie, "Psychologia Wychowawcza" 1997, no. 40.
  • [3] Domachowski W., Kowalik S., Miluska J. (ed.), Z zagadnień psychologii społecznej, PWN, Warsaw 1984.
  • [4] Giddens A., Nowoczesność i tożsamość, PWN, Warsaw 2010.
  • [5] Jaworowska A., Matczak A., Test Niedokończonych Zdań Rottera RISB. Textbook, PTP, Warsaw 2003.
  • [6] Konopczyński M., Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warsaw 2006.
  • [7] Krasowicz G., Kurzyp-Wojnarowska A., Kwestionariusz do badania poczucia kontroli - textbook, PTP, Wydział Psychologii UW, Laboratorium Technik Diagnostycznych im. Bohdana Zawadzkiego, Warsaw 1990.
  • [8] Matczak A., Kwestionariusz kompetencji Społecznych. Textbook, PTP, Warsaw 2011.
  • [9] Matczak A., Kwestionariusz Kompetencji Społecznych. Textbook, PTP, Warsaw 2007.
  • [10] Matczak A., Temperament a kompetencje społeczne [in:] W. Ciarkowska, A. Matczak (ed.), Różnice indywidualne: wybrane badania inspirowane Regulacyjną Teorią temperamentu Profesora Jana Strelaua, Wyd. UW, Warsaw 2001.
  • [11] Nowak B. M., Rodzina w kryzysie. Studium resocjalizacyjne, PWN, Warsaw 2012.
  • [12] Oppenheimer L., The nature of social action, [in:] B. H. Schneider i in (ed.), Social competence In developmental perspective, p. 41-69, Kluwer Academic Publishers 1989.
  • [13] Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2008.
  • [14] Spitzberg B. H., Cupach W. R., Interpersonal Skills, [in:] H. L. Knapp, J. A. Daly, Handbook of Interpersonal Communication, Sage, Thousand Oaks 2002.
  • [15] Strelau J., Jaworowska A., Szczepaniak P., Wrześniewski K., Kwestionariusz radzenia sobie w sytuacjach stresowych CISS, PTP, Warsaw 2003.
  • [16] Strelau J., Psychologia różnic indywidualnych, Scholar, Warsaw 2002.
  • [17] Świątnicki K., Teoria stylów monitorowania się, "Studia Psychologiczne" 1994, XXXI.
  • [18] http://www.podrugie.pl/wp-content/uploads/2013/11/RAPORT.pdf. Raport z realizacji projektu "Chcę być z Tobą MAMO!" (co-financed by Fundacja im. Stefana Batorego), Sytuacja prawna, społeczna i wychowawcza nieletnich ciężarnych i nieletnich matek przebywających w placówkach resocjalizacyjnych, Fundacja po DRUGIE (Sikora A. (development and editing).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341553

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.