PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 50 nr 5 Doświadczenia w zakresie transferu wiedzy do społeczeństwa i gospodarki | 235--263
Tytuł artykułu

Przeciwdziałanie luce w edukacji ekonomicznej w województwie pomorskim poprzez transfer wiedzy i kształtowanie postaw przedsiębiorczych - studium przypadku

Warianty tytułu
The Transfer of Knowledge and the Promotion of Entrepreneurship as a Way to Counteract the Economic educational deficiency in the Pomeranian Voivodeship - a case study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie, że poprzez transfer wiedzy i kształtowanie postaw przedsiębiorczych można przeciwdziałać luce w edukacji ekonomicznej. Jako tło problemu przedstawiono ocenę edukacji ekonomicznej opartą na wynikach badań własnych. Zaprezentowano opinie studentów, pracowników naukowo-dydaktycznych szkół wyższych, przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw z województwa pomorskiego dotyczące oceny wkładu szkół wyższych w rozwój społeczeństwa innowacyjnego i kreowanie innowacji dla biznesu. W dalszej części przedstawiono projekt "Komercjalizacja wyników badań oraz kreowanie postaw przedsiębiorczych przez Akademię Morską w Gdyni" jako metodę przeciwdziałania zdiagnozowanej luce w edukacji ekonomicznej. Omówiono kluczowe cele i założenia projektu oraz działania podjęte w jego ramach i osiągnięte rezultaty.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research, whose main aim was to determine the contribution of universities to society, and their part in creating innovative business innovation. Employees of companies and universities, managers, and students from the Pomeranian Voivodeship were surveyed. The article also focuses on the project titled "The commercialization of research results and the creation of entrepreneurial attitudes by the Maritime Academy in Gdynia" and provides an overview of its key aims and objectives, presenting the steps taken in that context, and the achieved results.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Apanowicz J., Metodologia nauk, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2003.
  • Dąbrowski M., Uczelnie wobec rozwoju technologii społeczeństwa wiedzy, w: Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa 2005.
  • Gruszczyński L. A., Kwestionariusze w socjologii: budowa narzędzi do badań surveyowych, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1999, s. 13.
  • Igielski M., Grzybowski P., Raport z ewaluacji szkoleń w ramach projektu "Komercjalizacja wyników badań oraz kreowanie postaw przedsiębiorczych przez Akademię Morska w Gdyni", Akademia Morska w Gdyni, Gdynia 2012.
  • Innowacje i transfer technologii Słownik pojęć, red. K. B. Matusiak, PARP, Warszawa 2005.
  • Janiszewski B., Ofiary modnych studiów, "Newsweek Polska" 2011, nr 15.
  • Marczak K., Studia ekonomiczne w strukturach uniwersyteckich, w: Wymiar europejski studiów ekonomicznych w Polsce, red. E. Panka, Warszawa, październik 2003, http://www.fundacja.edu. pl/pliki/pdf/wymiar.pdf [2.06.2013].
  • Raport OECD na temat szkolnictwa wyższego. POLSKA, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2008.
  • Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie: "Postawy przedsiębiorcze a strategia lizbońska", Dz. Urz. UE 2008/C 44/20.
  • Pawłowska-Salińska K., Bo liczą się miękkie umiejętności, "Gazeta Wyborcza", 5-6.05.2012 r.
  • Rudolf S., Pożądane kierunki zmian w systemie edukacji ekonomicznej, w: Uczelnia oparta na wiedzy Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341635

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.