PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 3 (33) | 51--59
Tytuł artykułu

Czynniki decydujące o wyborze produktów tradycyjnych i regionalnych w opinii mieszkańców Podkarpacia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors Influencing Purchasing Decisions for Traditional and Regional Products Among Residents of the Podkarpacie Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono czynniki decydujące o wyborze produktów tradycyjnych i regionalnych przez mieszkańców Podkarpacia. Ankietowani konsumenci za najważniejszą cechę skłaniającą do zakupu produktów tradycyjnych i regionalnych uznali ich dobrą jakość. Ważne znaczenie decyzyjne w zakresie dokonywania zakupu miała cena. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the factors determining the choice of traditional and regional products by Podkarpacie residents. The surveyed consumers found the quality as the most important trait that encourages the purchase of traditional and regional products. The price has an important impact on decision in terms of purchase. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--59
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Bilska B., 2008. Konkurencyjność produktów regionalnych i tradycyjnych. Rocz. Nauk. SERiA 10, 4, 18-25.
  • Chudy S., Gierałtowska U., 2013. Produktu tradycyjne i regionalne z perspektywy szczecińskich studentów. J. Agribus. Rural Dev. 1 (27), 45-52.
  • Gąsiorowski M., 2005. O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  • Grębowiec M., 2010. Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce. Zesz. Nauk. SGGW. Probl. Roln. Świat. 10 (25), 22-30.
  • Grzybek M., 2009. Preferencje konsumentów z Podkarpacia dotyczące popytu na produkty regionalne. J. Agribus. Rural Dev. 1 (11), 103-110.
  • Grzybek M., Kawa M., 2012. Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu wizerunku gmin powiatu Nisko. J. Agribus. Rural Dev. 4 (26), 5-15.
  • http://www.produktyregionalne.pl/info.html
  • Kicińska J., 2009. Psychologiczno-społeczne determinanty zachowań młodych nabywców na rynku dóbr konsumpcyjnych. J. Agribus. Rural Dev. 4 (14), 85-94.
  • Kurpacz M., 2007. Z problematyki żywności tradycyjnej. Stud. Reg. Lokal. 4 (30), 2, 102.
  • Makała H., 2004. Konsument na rynku żywności. Przem. Spoż. 7, 14-23.
  • Minta S., 2013. Bariery rozwoju rynku produktów regionalnych i tradycyjnych na przykładzie Dolnego Śląska. Rocz. Nauk. SERiA 15, 4, 280-284.
  • Surdel M., Sobczyk A., Kogut B., 2009. Produkty tradycyjne i regionalne w opinii podkarpackich konsumentów. Zesz. Nauk. Południowo-Wschodniego Oddziału Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie i Polskiego Towarzystwa Gleboznawczego Oddział w Rzeszowie 11, 235-258.
  • Tańska-Hus B., Minta S., 2012. Miejsce produktów regionalnych i tradycyjnych w kształtowaniu wizerunku region. Zesz. Nauk. Uniw. Szczec. 709, 217-230.
  • Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 roku o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. 2005. Dz.U. z 2005 r. Nr 10, poz. 68 z późn. zm.
  • Zdon-Korzeniowska M., 2009. Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Żakowska-Biemans S., 2012. Żywność tradycyjna z perspektywy konsumentów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (82), 5-18.
  • Żakowska-Biemans S., Kuc K., 2009. Żywność tradycyjna z perspektywy konsumentów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (82), 5-18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341663

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.