Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zgodnie z definicją zamieszczoną w encyklopedii powszechnej, multimedia to nazwa systemu umożliwiającego swobodną interaktywną wymianę informacji w postaci tekstu, grafiki i obrazu lub integracja różnych mediów, np. radia, telewizji, techniki, informatyki i teletransmisji na jednej wspólnej bazie, np. na komputerze. W myśl tej definicji na naszych oczach rozwija się i rośnie w siłę nowe medium, którym są publikacje elektroniczne, a jego powstanie i dokonujący się postęp stały się możliwe dzięki wydarzeniom technicznym ostatnich lat. Dzięki niemu teksty książek, artykuły, opracowania, sondaże, badania istnieją w postaci plików komputerowych, co pozwala po niewielkich zabiegach wykorzystywać je na bardzo szeroką skalę. Aby tak jednak mogło się stać, konieczne było rozpowszechnienie się komputerów jako narzędzia pracy i zabawy. Dziś istnieją w domach i biurach na świecie dziesiątki milionów komputerów, a ich użytkownicy są potencjalnymi odbiorcami publikacji elektronicznych. Komputer stał się więc podstawowym sprzętem do ich odbioru, jak radioodbiorniki dla radia czy telewizory dla telewizji. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
39--54
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Rewolucja informacyjna i społeczeństwo. Praca zbiorowa pod red. L.W. Zachera. Fundacja Edukacyjna Transformacje, Warszawa 1997.
- Zacher L.W.: Społeczeństwo informacyjne in statu nascendi. "Transformacje" 1998, nr 1-4.
- Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. PWN, Warszawa 1970.
- Ruszczyk Z.: Internet w biznesie. OZDK, Poznań 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342115