Warianty tytułu
Journalist and PR-Specialist: Impossible and Unethical Connection?
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu łączenia dwóch zawodów - dziennikarza i PR-owca. Według zapisów, które istnieją w kodeksach zawodów, łączenie pracy dziennikarza i PR-owca jest niedopuszczalne w obie strony, a mimo to problem istnieje. Autor, oprócz charakterystyki interakcji zachodzących między dziennikarstwem a public relations, przytacza także wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów dziennikarstwa, którzy byli pytani m.in. o to, czy dopuszczają do siebie możliwość wykonywania pracy dziennikarza i PR-owca jednocześnie oraz czy według nich jest to działanie etyczne.(abstrakt oryginalny)
This article deals with the problem of combining two professions - a journalist and a PR-specialist. According to professional statutes, combining work of journalist and PR-specialist is not permitted. However the problem exists. The paper focuses on the relations between journalism and public relations. It presents the results of research conducted among students of journalism. Above all, students were asked whether they think working as a journalist and a PR-person is possible and ethical.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- M. Sokołowski, Nowe media. Nowe interpretacje, Warszawa 2010, s. 353-354.
- T. Sasińska-Klas, Dziennikarz - zawód czy wyzwanie? [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2005, s. 470-473.
- S. Black, Public relations, Kraków 2001, s. 42.
- K. Wojcik, Public relations, wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2008, s. 24.
- E. Hope, Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013, s. 21.
- P. Maruszak, Komunikacja a manipulacja - wzajemne oczekiwania PR-owców i dziennikarzy, "iNFOTEZY" 2012, nr 2
- W. Furman, Dominacja czy porozumienie? Związki między dziennikarstwem a public relations, Rzeszów 2009, s. 168-169.
- S. Gawroński, Idealny PR-menedżer. Oczekiwania dziennikarzy wobec przedstawicieli branży public relations w świetle badań empirycznych [w:] D. Tworzydło, T. Soliński, Public relations w teorii i praktyce, Rzeszów 2006, s. 66.
- S. Gawroński, Media relations: współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006, s. 225.
- I. Rutkiewicz, Jak być przyzwoitym w mediach, Warszawa 2003, s. 83.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342127