Czasopismo
1999
|
Status polskich przedsiębiorstw spedycyjnych i transportowych na tle przemian podmiotów tego sektora w Unii Europejskiej
|
120--129
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Jednym z ważnych czynników lokalizacji centrum logistycznego w województwie szczecińskim jest jego korzystne położenie geograficzne oceniane w następujących aspektach: położenia nadmorskiego i wzdłuż osi dolnego biegu Odry, położenia na skrzyżowaniu ważnych szlaków transportowych o znaczeniu międzynarodowym w układzie Północ-Południe i Wschód-Zachód: ze Skandynawii do Europy Południowej i Południowo-Wschodniej i z Europy Zachodniej do państw Europy Wschodniej i Azji, oraz granicznego położenia z Europą Zachodnią i zarazem Unią Europejską (długość granic lądowych wynosi 459 km). Województwo ma granicę morską długości 82,5 km. Przylega do niej pas morza terytorialnego o szerokości 12 Mm oraz strefa ekonomiczna RP na otwartym morzu. Droga wodna Odry, łącznie z magistralą kolejową E--59 i drogą krajową nr 3, a w perspektywie także z autostradą A-3 tworzy Odrzański Korytarz Transportowy, drugą, oprócz osi Wisły, oś rozwoju społeczno- gospodarczego Polski, Pochodną położenia geograficznego, a także warunków naturalnych jest rozwój gospodarki morskiej, przemysłu, rolnictwa, turystyki i transportu. Region dysponuje dobrze rozwiniętym systemem transportowym obejmującym transport lądowy (drogowy i kolejowy), morski, rzeczny i powietrzny. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
120--129
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Morska w Szczecinie
Bibliografia
- Krzyżanowski M.: Koncepcja lokalizacji centrów logistycznych w Polsce. Materiały konferencyjne. I Międzynarodowa Konferencja Tranzytowa Północ-Południe, Szczecin 1998.
- Rutkowski K.: Gdańsk-Gdynia. Jak ratować porty? "Spedycja i Transport" 1996, nr 4.
- Klasa M.: Jak rozwiązać węzeł? "Zachodniopomorski Kurier Targowy" 1998, nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342269