PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 157--164
Tytuł artykułu

Współczesne poglądy na problematykę wychowania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Present views concerning upbringing issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Norms and social values find their support in authority. They result from it in a certain way. They exist and are conveyed by its mediation. Equally crucial is the after-effect of the education process - its style, parental attitudes, emotional relationships between adults and children. The above mentioned deliberations depict the complexity of upbringing issues. Is there one proper recipe for upbringing? With certainty not, though one can point out several principles which are helpful in this process. They are as follows: 1) "never impose your views or convictions by force, 2) express maximum possible acknowledgement for convictions and views of a child, 3) never insist on your view (...) make an assumption that "I can make a mistake, but he can be right", 4) beam with warmth, love, attentiveness, joy as much as possible 5) let a child feel distinctly that he is being loved and that everything is for his sake. Actions speak louder than words, 6) treat your child as gently as the pupil of the eye, 7) do not treat your remarks for too valuable and your methods for ideal without fault".(fragment of text)
Rocznik
Numer
Strony
157--164
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • Bogaj, A., Kwiatkowski, S. (red.). 2003. Pedagodzy o sobie i o pedagogice, IBE, Warszawa.
  • Danielewska, J. 2002. Agresja u dzieci-szkoła porozumienia, Warszawa.
  • Dymek-Balcerek, K. 1999. Patologia społeczna wśród dzieci i młodzieży - rzeczywistość lat dziewięćdziesiątych, Radom.
  • Karpiński, J. 1992. Między komunizmem a demokracją, Chotomów.
  • Kubacka-Jasiecka, D. 2007. Adaptacyjno-obronne mechanizmy i funkcje młodzieżowych zachowań agresywnych, A. Fronczek, I. Pufal- Struzik, Agresja wśród dzieci i młodzieży, Kielce.
  • Matyjas, B. 2007. Agresja dziecka w szkole jako skutek błędów wychowawczych rodziców, A. Fronczek, I. Pufal- Struzik, Agresja wśród dzieci i młodzieży, Kielce.
  • Olweus, D. 1998. Mobbing. Fala przemocy w szkole. Jak ją zatrzymać? Warszawa
  • Pietrzak, H. 1992. Agresja indywidualna i zbiorowa w sytuacji napięć i konfliktów społecznych, Rzeszów.
  • Pietrzak, H. 2007. Socjalizacja w rodzinie i środki przekazu, a agresja dzieci, w: A. Fronczek, I. Pufal- Struzik, Agresja wśród dzieci i młodzieży, Kielce.
  • Pufal-Struzik, I. 2007. Uwarunkowania indywidualne, rodzinne i szkolne, w: Agresja wśród dzieci i młodzieży, Kielce.
  • Raport o rozpoznanych zjawiskach patologii społecznej, przestępczości i demoralizacji nieletnich". 2003. Wyd. Biuro Służby Prewencyjnej Komendy Głównej Policji, Warszawa.
  • Valisowa, E. 2001. Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu, w: Śliwerski B. (red.), Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI w., Impuls, Kraków.
  • Wodopianowa, M. 2007. Rodzina i agresja dorastających, A. Fronczek, I. Pufal- Struzik, w: Agresja wśród dzieci i młodzieży, Kielce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342487

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.