Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Analysis of Investments in Art on the Polish Auction Market
Języki publikacji
Abstrakty
Wzrost obrotów na rynku sztuki i rozwój jego infrastruktury, w ciągu ostatnich 10 lat powoduje coraz większe zainteresowanie sztuką jako klasą aktywów, co oznacza formułowanie wczesnego etapu branży sztuki i finansów. Bezprecedensowy rozwój rynku sztuki w ciągu ostatnich kilku lat doprowadził do "finansjeryzacji" tego rynku. Sztuka jest obecnie postrzegane nie tylko jako obiekt przyjemności, ale również jako nowa klasa aktywów z ciekawymi alternatywnymi możliwościami biznesowymi, wobec kryzysu światowego. Artykuł jest próbą weryfikacji decyzji, podejmowanych przez inwestorów i kolekcjonerów na polskim rynku sztuki. Autor porusza wybrane aspekty metodologiczne określania stóp zwrotu z inwestycji, ryzyka i porównań z innymi aktywami w portfelu inwestycyjnym. (abstrakt oryginalny)
The growth of the art market and its infrastructure in the last 10 years is fuelling an increasing interest in art as an asset class, which means the early stages of an Art and Finance industry. The unprecedented development of the art market over the past few years has resulted in the 'financialisation' of the art market. Art is now seen not only as an object of pleasure, however, also as a new alternative asset class with interesting business opportunities for the financial market crisis. The article is also an attempt of the verification of decisions, made by investors and of collectors on the Polish art market. The author discusses some aspects of methodology for determining rates of return on investment, risk, and comparisons with other assets in the portfolio. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
38--45
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Białynicka Birula J., Morfologia rynku aukcyjnego dzieł sztuki, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Prace z zakresu analizy rynku i badań marketingowych nr 605, Kraków 2002.
- Białynicka Birula J., Rynek dzieł sztuki w kontekście mikroekonomicznej teorii rynku, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Prace z zakresu analizy rynku i badań marketingowych nr 680, Kraków 2005.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342655