PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 70 | 437--450
Tytuł artykułu

Zintegrowane zarządzanie w administracji - wdrażanie systemów zarządzania jakością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Integrated Management in Administration - Implementation of Quality Management Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie, w dobie wszechobecnej konkurencji, stale rosnących oczekiwań obywateli odnośnie do poprawy jakości życia, zmienia się podejście do zarządzania miastem. W funkcjonowaniu administracji można zaobserwować zmiany charakterystyczne dla nowego zarządzania publicznego. Celem artykułu jest prezentacja modeli zarządzania w nowoczesnej administracji oraz wybranych modeli zarządzania jakością stosowanych w miastach na podstawie przeprowadzonych badań web/desk research, studium literatury oraz analizy dokumentacji źródłowych. Poza tym w artykule w sposób poglądowy przedstawiono wykorzystanie w wybranym polskim urzędzie zintegrowanego systemu zarządzania.(abstrakt oryginalny)
EN
In the contemporary world, in the era of an omnipresent competition, ever-rising expectations of citizens related to the improvement of the life quality, the approach to city management is changing. One can observe specific for new public management changes in the administration functioning. The aim of the paper is presented management models in modern administration and selected quality management models used in cities, based on the web/desk research. Additionally, the paper presents the use of integrated management systems in Polish town offices.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
437--450
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Boć J.: Prawo administracyjne. Kolonia, Wrocław 2000.
  • 2. Brol R. (red.): Zarządzanie rozwojem lokalnym. Studium przypadków. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1998.
  • 3. Broniewska G.: Jakość usług i dobre praktyki w administracji publicznej. "Zarządzanie i Finanse", nr 1, cz. 3, 2012.
  • 4. Bugdol M.: Zarządzanie jakością w administracji publicznej. Uniwersytet Opolski, Opole 2001.
  • 5. Bugdol M.: Zarządzanie jakością w urzędach administracji rządowej. Teoria i praktyka. Difin, Warszawa 2008.
  • 6. Domański T.: Strategiczne planowanie rozwoju gospodarczego gminy. Agencja Rozwoju Komunalnego, Warszawa 1999.
  • 7. Filas J., Piszczek M., Stobnicka I.: Budżet zadaniowy - narzędzia i procedury. ARK, Warszawa 1999.
  • 8. Grzebyk M.: Miejsce i znaczenie środków unijnych w zarządzaniu gminą. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, z. 27, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2012.
  • 9. Hauser J.: Zarządzanie publiczne. Scholar, Warszawa 2008.
  • 10. Kieżun W.: Sprawne zarządzanie organizacją. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997.
  • 11. Kozera I.: Diagnoza modelu zarządzania jakością w administracji rządowej. Kapitał intelektualny jako determinanta realizacji polityki jakości w urzędach administracji rządowej. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa, listopad 2009.
  • 12. Löffler E.: Defining Quality in Public Administration, Working Group on Better Quality Administration for the Public Building Quality Administration for the Public in Central and Eastern Europe. NISPAcee Conference, Riga, Latvia 2002.
  • 13. Matheson A.: Modernizacja sektora publicznego. Przegląd dwóch dekad modernizacji z perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Czaputowicz J. (red.): Administracja publiczna. Wyzwania w dobie integracji europejskiej. EIPA/Europejski Instytut Spraw Administracji Publicznej. PWN, Warszawa 2008
  • 14. Pietras-Goc B. (red.): Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Wyższa Szkoła Europejska, Kraków 2008.
  • 15. Skierniewski T.: Diagnoza modelu zarządzania jakością w administracji rządowej. Raport z I etapu badania. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa, listopad 2008.
  • 16. Skrzypek E., Suchodolski B.: Common Assessment Framework (CAF). "Problemy Jakości", nr 3, 2010.
  • 17. Skrzypek E.: Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie. Doświadczenia przedsiębiorstw. UMCS, Lublin 1994.
  • 18. Sobczak A.: Koncepcja architektury systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie miastem. Art. w części VIII, Systemy informatyczne w procesach zarządzania. Politechnika Łódzka, Łódź 2005.
  • 19. Stępień M.: Responsywna administracja publiczna. Adam Marszałek, Toruń 2008.
  • 20. Szczerski K.: Porządki biurokratyczne. Księgarnia Akademicka, Kraków 2004.
  • 21. Toruński J.: Wdrażanie systemu zarządzania jakością w administracji publicznej na przykładzie miasta. Zeszyty Naukowe, s. Administracja i Zarządzanie, z. 80, Akademia Podlaska, Siedlce 2009.
  • 22. Wspólna Metoda Oceny. Doskonalenie Organizacji poprzez Samoocenę. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2008.
  • 23. http://dane.plock.eu/ump//dane/przejrzysta/ksiega/ksiega_zsz.pdf.
  • 24. http://iso.zpp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=168&Itemid=110.
  • 25. www.dobrepraktyki.pl.
  • 26. www.efqm.org.
  • 27. www.karpacki.pl/stowarzyszenie-karpaty/projekty-wlasne/iso.
  • 28. www.umbrella.org.pl/baza/bdp.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.