PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 6 | 135--147
Tytuł artykułu

Internet a zainteresowania studentów - omówienie wyników badań przeprowadzonych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu w czerwcu 2005 roku

Autorzy
Warianty tytułu
Internet vs. Students' Personal Interests - Discussion of the Findings of a Survey Run at the Poznan School of Banking in June 2005
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mimo swej niedługiej historii, Internet stał się już na trwałe ważnym elementem gospodarki, która jest w coraz większym stopniu oparta na wiedzy i technologii. Jego wpływ jest widoczny w życiu społecznym i politycznym. Zmienia nasze osobiste życie, nasze zainteresowania, sposób, w jaki się uczymy, pracujemy i odpoczywamy. Jest atrakcyjny, ale równocześnie potrafi być groźny. Mnie jako użytkownika Internetu i zarazem nauczyciela akademickiego interesuje to, na ile Internet sprawia, że zainteresowania młodzieży są takie, a nie inne. Jako dydaktyk uważam, że wartością samą w sobie jest wiedza na temat zainteresowań studentów niezależnie od "ich internetowych zależności". Wszak aby lepiej uczyć, warto wiedzieć, kogo się uczy! Z tych rozważań zrodził się pomysł przeprowadzenia badań statystycznych, które też przeprowadziłem wiosną 2005 roku wśród studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie. Artykuł niniejszy prezentuje i omawia wynik tychże badań. (abstrakt oryginalny)
EN
Despite its rather brief history, the Internet has truly become an integral part of today's increasingly knowledge - and technology - based economy. Its impact on the social and political aspects of our lives is evident. It changes our personal life styles, our interests, the ways in which we learn, work and rest. It is attractive, but may be dangerous as well. As an Internet user and an academic I want to know how the Internet affects young people's hobbies and interests. As a teacher, I believe that the knowledge on the students' interests has an intrinsic value, regardless of those interests' likely relationships with the Internet. After all, if you want to be a better teacher, you might want to know who you teach in the first place! This is the motivation that fuelled the idea of a statistical survey which I conducted in the spring of 2005 among the students of the Faculty in Chorzow of the Poznan School of Banking. This paper aims to present and comment on the findings of the survey. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342739

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.