PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 42 Marketing relacji : zakres implementacji koncepcji | 71--76
Tytuł artykułu

Marketing relacji w regionie/gminie

Warianty tytułu
Relation Marketing in a Region or Local Community
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencyjność otoczenia wyodrębnionych przestrzeni (gmin, regionów) oraz potrzeba współuczestnictwa członków wspólnot lokalnych w procesach decyzyjnych dotyczących ich teraźniejszości i przyszłości stwarzają naturalną przesłankę do przyjęcia przez samorządy lokalne orientacji marketingowej. Istotą tej orientacji jest ukierunkowanie wszelkich działań samorządów na realizację celów/wartości wspólnot i jej członków (grup, segmentów). W polu zainteresowania samorządów lokalnych pozostają także wszelkie inne podmioty - partnerzy, klienci - także zewnętrzne wobec wspólnoty, jeśli ich cele i działania są zintegrowane z celami i działaniami wspólnoty. Powodzenie zintegrowanych działań zbiorowych w zaspokojeniu potrzeb wspólnoty i jej członków jest uwarunkowane zdolnością do kooperacji przedsięwzięć rożnych podmiotów. Wymaga tworzenia oraz przekształcania prostych form interakcji między podmiotami lokalnymi w sieć względnie trwałych relacji wzajemnych. Umożliwia wykorzystanie zasad i założeń marketingu relacji w procesach zarządzania jednostkami lokalnymi. (fragment tekstu)
EN
Competition of the environment, complexity and changes in the economic processes, the evolution of the representative democracy towards the democracy based on the dialogue create a special role of the information, communication and knowledge. It causes the need of development of the communication systems in the regions/territorial divisions. The concentration of the local government on the aims and the rules of the local community leads them to be marketing orientated. They can influence both the members of the local community as well as the outsiders if their goals or businesses are or able to be integrated with the community's aims. Integration of local stakeholders (also those potential) can create quite stable relations which are based on the rules of the assumed partner marketing. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.