PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 2 Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne | 375--387
Tytuł artykułu

Sponsoring jako narzędzie public relation firm międzynarodowych funkcjonujących na rynku polskim

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sponsoring jest narzędziem public relations, pozwalającym zarówno na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu, jak i na wspieranie promocji produktów przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono część wyników badań przeprowadzonych w drugim kwartale 2002 roku wśród 105 największych przedsiębiorstw międzynarodowych działających na rynku polskim. Badania wykazały, że ponad 3/4 badanych firm stosuje sponsoring w swoich działaniach marketingowych. Głównym motywem stosowania sponsoringu jest poprawa wizerunku przedsiębiorstwa, jednocześnie jest to instrument pozwalający wielu firmom na łatwe dotarcie do wybranego segmentu rynku, a także do licznych i różnorodnych publiczności. Do najczęściej wspieranych obszarów sponsoringu należą wydarzenia kulturalne oraz akcje charytatywne. Stosunkowo duża część firm (ponad 1/4 ankietowanych) wspiera szeroko pojętą naukę, wspomagając projekty naukowo-badawcze, finansując konferencje, seminaria, fundując stypendia dla studentów.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Cenker E. M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  • Datko M., Sponsoring jako narządzie promocji, "Marketing i Rynek", 1995, nr 7-8.
  • Rozwadowska B. , Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, i Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002.
  • Sleight S., Sponsorship: What Is It and How To Use It, McGraw-Hill, I New York 1989.
  • Wojcik K., Public relations od A do Z, tom 2, Agencja Wydawnicza I Placet, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.