Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podczas Szczytu Rady Europejskiej w Lizbonie w 2000 r. przyjęto program uczynienia z Unii Europejskiej najbardziej konkurencyjnej i dynamicznie rozwijającej się opartej na wiedzy gospodarki na świecie opartej na wiedzy. Jedną z integralnych części tego programu jest sprawienie, aby rynek wewnętrzny dobrze funkcjonował w sektorze usług. Ma temu służyć dwustopniowa Strategia dochodzenia do rynku wewnętrznego usług (ang. Internal Market Strategy for Services), bazująca na horyzontalnym podejściu a nie sektorowym, jak to miało najczęściej miejsce w dotychczasowych dokumentach dotyczących tego sektora. Bariera związana z realizacją jakiejkolwiek fazy świadczenia usługi oddziałuje silnie i kompleksowo, dlatego też strategia dotyczy wszystkich etapów procesu wytwarzania i świadczenia usługi: zakładania przedsiębiorstwa, pozyskania surowców, promocji, dystrybucji, sprzedaży, serwisu. Raport natomiast, którego przygotowanie było przewidziane w pierwszym etapie realizacji strategii, miał na celu jedynie identyfikację istniejących barier - nie zawiera on natomiast propozycji rozwiązania problemów z nimi związanych. W grudniu 2000 r. Komisja Europejska przygotowała strategię rozwoju sektora usług. W dokumencie tym podkreślono przede wszystkim znaczenie zastosowania nowych technologii dla rozwoju wspólnotowego rynku wewnętrznego usług. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Urząd Komitetu Integracji Europejskiej
Bibliografia
- The European Challenge, 1992: The Benefits of a Single Market, Paolo Cecchini, Wildwood House dla KE, 1988
- Barriers to Trade in Business Services, ekspertyza przygotowana dla KE przez Centre for Strategy and Evaluation Services, styczeń 2001, s. 15
- T. Theves, Les autorisations de transport et de negoce de dechets en Saar-Lor-Lu, analiza przygotowana przez Chamber of Commerce of the Grand Duchy of Luxembourg
- Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - A Strategy to Improve the Operation of the VAT System Within the Context of the Internal Market, COM(2000) 348 final
- Commission Communication. Freedom to provide services and the general good in the insurance sector, COM(1999)5046
- Report from the Commission to the Council and the European Parliament on the state of the Internal Market for Services -presented under the first stage of the Internal Market Strategy for Services, COM(2002) 441 final, Brussels, 30.07.2002
- Communication from the Commission to the Council and the European Parliament, An Internal Market Strategy for Services, COM(2000) 888 final, Brussels, 29.12.2000
- Completing the Internal Market: White Paper form the Commission to the European Council (Milan, 28-29 June 1985), COM(85) 310, Brussels, 14.06.1985
- Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, 2002 Review of the Internal Market Strategy: Delivering the promise, COM(2002) 1 71 final, Brussels, 11.04.2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343319