Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autor artykułu "W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania" wskazuje, iż "znane klasyczne koncepcje i modele strategiczne stają się zawodne w świecie globalnej konkurencji, dlatego konieczna jest weryfikacja istniejących rozwiązań strategicznych oraz modelu funkcjonowania firmy". "Każdy menedżer zarządzający przedsiębiorstwami musi znać i rozumieć współczesne modele i koncepcje zarządzania", a także "mieć do nich krytyczny stosunek, to znaczy rozstrzygnąć, które z nich niosą obiektywną korzyść w polskich warunkach" Autor analizuje zgodnie z intencją badawczą wyrażoną w tytule opracowania następujące obszary: zarządzanie w procesie zmiany, wyzwania dla polskich menedżerów, współczesne zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesowe przedsiębiorstwem. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
12--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Bibliografia
- "Business Week", grudzień 1996.
- Brilman J., Nowoczesne metody i koncepcje zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 20.
- Collins J., Porras J., Wizjonerskie organizacje, SPM Project, 2003.
- CXO, "Magazyn Kadry Zarządzającej", marzec 2004.
- Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowe wyzwania-nowe horyzonty, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wyd. Nowoczesność, Warszawa 1995.
- Edvisson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 30.
- Gierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego Poltext, Warszawa 2001, s. 244-245.
- Hamel G., Heene A., Competence Based Competition, John Wiley & Sons, Chichester 1995.
- Hammer M., Beyond Reengineering. How the Process Centered Organization is Changing Our Work and Our Life, Harper Collins Publisher, New York 1996.
- Hammer M., Champy J., Reengineering the Corporation, New York 1993.
- Hammer M., Stanton S., "Harvard Business Review", lipiec 2003.
- Hammer M., Stanton S., Jak naprawdę funkcjonuje firma zarządzana procesowol, "Harvard Business Review Polska", lipiec 2003.
- Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, s. 130-135.
- Imai M., "Kaizen. The Key to Japans's Competitive Success".
- Kauffman S., Investigations, Oxford University Press, Oxford 2000.
- Koch R., Strategia. Jak opracować i wprowadzić w życie najskuteczniejszą strategię. Przewodnik, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 157-158.
- Making Strategy, "The Economist", 1 March 1997.
- McKiernan P., Strategy Past; Strategy Futures "Long Range Planning" 1997, nr 30(5).
- Micklethawait J., Wooldridge A., Szamani zarządzania, Zysk i S-ka, Poznań 2000.
- Muller R., Rupper P., Process Reengineering. Optymalizacja procesów zorientowanych na klienta, Wydawnictwo Astrum, Warszawa 2000.
- Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000, s. 69.
- Pande P.S., Neuman R.P., Cavanagh R.R., Six Sigma, Wydawnictwo K.E. Liber S.C., Warszawa 2003.
- Peppard J., Rowland P., Reengineering, Gebethner i Ska, Warszawa 1998, s. 7.
- Peters T.J., Waterman Jr R.H., In Search of Exellence, New York 1982, Harper & Arow.
- Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1996, s. 50.
- Prahalad C.K., Hamel G., Przewaga konkurencyjna jutra, "Business Press", Warszawa 1999.
- Reaktywni nie strategiczni, "Rzeczpospolita" z 6.10.2003.
- Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000, s. 33.
- Skrzypek E., Jakość i efektywność. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2000, s. 155.
- Slowotzky A., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000, s. 35.
- Staniszkis J., Władza globalizacji, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2003. s. 78.
- Stonehouse G., Hamill J., Cambel D., Puride T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001, s. 14.
- Trout J., Biznes to nie bajka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000, s. 175.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343351