PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Teoria i praktyka | 381--397
Tytuł artykułu

Wartość w marketingu - propozycja pomiaru

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrot z inwestycji marketingowych ROI to kreowanie wartości dla firmy poprzez ukazywanie pozytywnego stosunku uzyskanego wyniku do poniesionych kosztów. Marketingowe ROI to koncentrowanie się na marketingowych działaniach prowadzących do celu. Wybór celów, narzędzi i metod, przypisanie im mierników, powinno uwzględniać pro aktywną funkcję mierników, taką aby mierniki kierowały realizacją zaplanowanych aktywności. Marketingowe ROI to koncentrowanie się na klientach. Stąd też dążenie do zaakceptowania działań przez klientów, budowanie ich świadomości, skuteczność procesów nakierowanych na klientów, dobry "portfel inwestycji", sprzyjają uzyskiwaniu zwrotu z marketingowych inwestycji. (fragment tekstu)
EN
The paper presents a description of a pragmatic choice of marketing activities aiming at achieving of preset goals, making use of available resources and arising opportunities. Searching for marketing ROI is a quest for generating return on marketing investment through operational perfection and effective communication. Calculation of marketing ROI consists in determination of the effectiveness of planned and actual activities through evaluation of the effectiveness of how the preset goals are met. The paper presents a proposition of how the market value of marketing activities should be calculated when applying the 4A marketing model proposed by J. Seth and R. Sisodie. Setting of goals followed by the evaluation of how they are met is related to the definition of measures - marketing indicators. How the goals are met and what levels of individual measures are reached is the basis for determination of a percentage value describing the evaluation of marketing activities performed. These considerations are synthesized through a marketing activity effectiveness matrix. (original abstract)
Twórcy
  • Business Consulting Sp. z o.o. Katowice
  • Business Consulting Sp. z o.o. Katowice
Bibliografia
  • Brilman J. : Nowoczesne koncepcje I metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Lenskold J.D. : Pomiar rentowności inwestycji marketingowych. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Penc J. : Myślenie strategiczne w organizacji XXI wieku. www.estakada.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343383

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.