Czasopismo
2010
|
Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Teoria i praktyka
|
427--437
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Ponieważ rozważania dotyczą obszaru usług publicznych, warto je rozpocząć od krótkiej charakterystyki tego obszaru. "Usługa jest dowolnym działaniem, jakie jedna strona może zaoferować innej, jest ona nienamacalna i nie prowadzi do jakiejkolwiek własności. Jej realizacja może być związana lub nie z produktem fizycznym". Tak rozumiane usługi podlegają różnym klasyfikacjom, wśród których jest klasyfikacja branżowa. Jako jedną z grup autor wymienia usługi publiczne. (...) W ramach niniejszego artykułu nie da się zaprezentować szczegółowych rozwiązań. Jest to zadanie o charakterze systemowym, do rozwiązania na poziomie centrum społeczno-gospodarczego. Trudność polega na tym, iż w jego rozwiązywaniu kryteria merytoryczne są zdominowane przez kryteria polityczne. Dopóki nie nastąpi poprawa w omawianej sferze, dopóty jakość materialnych warunków świadczenia usług medycznych nie ulegnie poprawie. (fragment tekstu)
This paper focuses on the problem of quality of medical services. It is divided into three chapters: - quality of medical services - essence, determinants, methods of measurement, - results of researches - quality gape, - main irregularities and how to solve them. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
427--437
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Kotler P. : Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SIA, Warszawa 1999.
- Payne A. : Marketing usług. PWE, Warszawa 1996.
- Krot K. : Jakość i marketing usług medycznych. ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
- Siciński A. : Styl życia, kultura, wybór. IPiS PAN, Warszawa 2002.
- Parasurman A., Zeitham V.A., Berry L.L. : SERVQUAL - A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality. "Journal Retailing", 1998, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343431