PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 28 Społeczeństwo informacyjne w świecie rzeczywistym i wirtualnym | 321--332
Tytuł artykułu

Społeczność wirtualna jako społeczny kanał kreowania zawartości Internetu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Virtual Community as a Social Channel Internet Content Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet od początku swojego istnienia postrzegany jest jako ogromna baza wiedzy, której zawartość informacyjną budują treści stron www. Ten aspekt Internetu wobec rosnącej roli informacji ma i będzie znajdował coraz szersze zastosowanie - od edukacji do zarządzania na najwyższym poziomie. Znaczenie Internetu jako źródła informacji wyraża się także w tym, że często jego rozwój opisuje się ewolucją sieci www. Sprowadza się to do wyszczególnienia następujących historycznych i zakładanych etapów tego procesu: - początki technologii przełączania pakietów (1961-1972), - sieci zastrzeżone i początki Internetu (1972-1980), - okres popularyzacji Internetu (1980-1990), - eksplozja Internetu, początki www, Web1.0 (1990-2000), - Web 2.0 - wyróżnik: sieci społecznościowe (2000-2010), - Web 3.0 - wyróżnik: sieci semantyczne (2010-2020, pierwsze pomysły 1999 r.), - Web 4.0 - bliżej nieokreślona wizja przyszłej sieci (2020-2030).(fragment tekstu)
EN
This article presents a virtual community as a social convince the building of web content and communication. It describes the foundation of Web 2.0 and Social Media attributes. It treats the virtual community as an element of reality, a consequence of the evolution of the Internet. It also shows the statistics of users of social networking sites. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie
  • Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie
Bibliografia
  • Doktorowicz K., Społeczności wirtualne - cyberprzestrzeń w poszukiwaniu utraconych więzi, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/.
  • Kaznowski D., Definicja Web 2,0, http://networkeddigital.com/.
  • Komunikat BS/58/2010 z badań: Społeczności Wirtualne, CBOS 2010, http://www.cbos.pl.
  • http://www.infopraca.pl/.
  • http://panel.pbi.org.pl/megapanel.php.
  • http://interaktywnie.com/.
  • http://www.future-internet.eu/.
  • http://www.iot-i.eu/public/.
  • http://media2.pl.
  • Pawlak H., Nierebiński R., Raport Aspekty społeczno-ekonomiczne Future Internet, http://itl.waw.pl.
  • Raport Mobile Social Networks, 2008, http://www.emarketer.com/ (03.2011).
  • Raport Rozwój sektora e-usług na świecie, PARP, 2010, http://www.parp.gov.pl.
  • Raport Media społecznościowe 2010, http://interaktywnie.com/.
  • Raport Social media 2010, International Data Group Poland SA. http://www. internetstandard.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343737

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.