PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Trzy obszary badań społecznych. Historia, politologia, public relations. Księga pamiątkowa wydana z okazji jubileuszu 70-lecia prof. zw. dra hab. Henryka Przybylskiego w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach | 27--70
Tytuł artykułu

Międzynarodowe public relations jako narzędzie poprawy dwustronnych relacji między państwami (na przykładzie Francji i Stanów Zjednoczonych)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podsumowując należy podkreślić, że jakkolwiek różny był kontekst public relations Francji i Stanów Zjednoczonych, to łączyło je to samo wyzwanie -całościowa zmiana wizerunku państwa. Było to bardziej kompleksowe za-danie niż dużo częściej spotykane na świecie popularyzowanie kraju lub pod-noszenie wyników jednej branży, np. turystyki. W przypadku tych dwóch państw chodziło o dokonanie zmiany w sposobie myślenia innych narodów. Aby to osiągnąć Francja i USA podjęły wiele złożonych działań. Jedne z inicjatyw można krytykować za sposób przeprowadzenia, inne mogą stanowić przykład dobrej praktyki. W tej pracy analiza zostaje zamknięta na 2007 r., jednak praca omawianych krajów nad ich PR nie jest jeszcze skończona. Niektóre projekty zaczęte w ostatnich latach nadal trwają, niektóre są rozwijane. Ostatecznie jednak całość tego wielkiego przedsięwzięcia zostanie oceniona przez społeczeństwa za wiele lat. Jeśli Francji się udało, będzie postrzegana jako kraj innowacji i dynamicznego rozwoju. Jeśli Stany Zjednoczone zrobiły wystarczająco dużo, być może American Dream zacznie ponownie funkcjonować. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Przybylski H. : Marketing polityczny a polityczne public relations. W : Public relations - teoria i praktyka komunikowania. Red. H. Przybylski. Katowice 2007.
  • Przybylski H. : Zarządzanie strategiczne public relations. W : Public relations - skuteczna komunikacja w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Katowice 2006.
  • Przybylski H. : Możliwości teoretycznego uogólnienia działalności public relations. W : Public relations - sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Katowice 2004.
  • Corbin S. : Groups Aim to Improve U.S. Image, Visa Process w Tradeshow Week, 9 lipca 2007 r.
  • Cripps C. : The Ups and Downs of Student Exchanges. Commerce in France vol. 114. AmCham France 2007.
  • Balladur E., Poniatowski A. : Raport informacyjny nt. Stosunków Europy I Stanów Zjednoczonych złożony przez Komisję Spraw Zagranicznych, 11 października 2005 r.
  • Graff J. : Can France put a cork in it. "Time" z 20 kwietnia 2003 r.
  • Slater S. : French wine and freedom fries. "Politico.com", 11 lipca 2007 r.
  • Walker L. : Worldbeat. "Wine & Vines", czerwiec 2005 r.
  • Dobnik V. : Woody Allen promotes France in new video. "Salon.com", 14 czerwca 2003 r.
  • Trastour S., Passariello C. : Tourists Say Au Revoir to France. "Businessweek" 25 września 2003 r.
  • Kiesnoski K. : French tourism officials strive to keep US arrivals at a high. Travel Weekly, 28 lutego 2005 r.
  • Long F. : Stays show U.S. travelers falling in love with France. Travel Weekly, 16 maja 2007r.
  • Quemener T. : France hopes to lure tourists via Hollywood. "Mail & Guardian Online", 18 kwietnia 2007 r.
  • Young J.C. : Relations with U.S. as stake as French pick a president. " The Seattle Times", 4 maja 2007 r.
  • Krause A. : Sarkozy meeting Bush - what's new in this alliance ? "TransAtlantic Magazine", 1 listopada 2007 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343739

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.