PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 213--219
Tytuł artykułu

Creative Methods of Linguistic and Communicative Competence Development

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article refers to Li's (2011: 155) research conducted so as to "illustrate features of classroom interaction in EFL classrooms where teachers facilitate or obstruct opportunities to develop learners' thinking skills". The data for it, gathered during 2005-2009, come from a data pool consisting of 18 video-recorded EFL lessons of both lower secondary and upper secondary Chinese students, with their English levels ranging from lower intermediate to upper-intermediate. Li's (2011: 155) findings are of tripartite character and suggest that: 1) "language classrooms are complex social and discourse communities", 2) "it is the teacher who manages the turn-taking and -giving in such classroom discourse" and, finally 3) "thinking activities can be identified by examining the role of language in classroom activities". (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
213--219
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • G. Cook, Discourse, Oxford University Press, Oxford 1989.
  • L. Li, Obstacles and opportunities for developing thinking through interaction in language classrooms, Thinking Skills and Creativity 6/2011, 146-158.
  • E. Jastrzębska, Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym (na przykładzie języka francuskiego), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011, p. 119.
  • E. Hinkel, Current perspectives on teaching the four skills, TESOL Quarterly, 40(1)/2006, p. 109-131.
  • L. Van Lier, Interaction in the language curriculum. Awareness, autonomy and authenticity, Longman, Harlow 1996, p. 5.
  • E. Hatch, Discourse and language education, Cambridge University Press, Cambridge 2001.
  • W. M. Rivers (ed.), Interactive language teaching, Cambridge 1987, p. 4.
  • M. Heller, Discourse and interaction, in: D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.), The handbook of discourse analysis, (2008), p. 250-264.
  • A. Rylatt, K. Lohan, Creating training miracles, Prentice Hall, Sydney 1997.
  • R. Scollon, S.W. Scollon, Discourse and intercultural communication, in: D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.), The handbook of discourse analysis, 2008, p. 539.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343871

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.