PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 11, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych - w świetle badań | 231--241
Tytuł artykułu

Kapitał społeczny a budowanie i wykorzystanie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Capital and the Building and Using the Intellectual Capital of the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa jest współcześnie podstawowym nośnikiem jego wartości oraz głównym czynnikiem konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. To kategoria, która w sposób nierozerwalny wiąże się ze współczesnym nurtem nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu. W nurt ten wpisuje się w szczególności jeden z paradygmatów współczesnego przedsiębiorstwa jako organizacji uczącej się. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie istotnej roli kapitału społecznego dla budowania i wykorzystania kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the issue of company social capital and its influence on creating and using the intellectual capital. One of the important problems of theory and practice is the measurement and reporting of intellectual capital of the company. The second problem is if social capital is the factor or the component of intellectual capital. Believing that social capital is a factor of creating and using of intellectual capital, we point that social capital has a very great influence on human capital and relations capital of the company. Social capital means creating motivation of human resources to development the professional competitions and creating the good relations between the company and its market and social surrounding. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Bratnicki M., Strużyna J., Dyduch W. (2001), Kapitał intelektualny - odwieczne problemy a nowe propozycje metodologiczne [w:] Kapitał intelektualny, dylematy i wyzwania, WSB-NLU, Nowy Sącz.
  • Coleman J. (1990), Foundations of social theory, Harvard University Press, England.
  • Dobija D. (2003), Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, WSzPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Edvinsson J., Malone M.S. (2001), Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa.
  • Fukuyama F. (1999), Social capital and Civil Society, George Mason University.
  • Łopaciuk-Gonczaryk B. (2011), Kapitał społeczny firmy, "Polityka Społeczna", nr 7.
  • Marcinkowska M. (2012), Kapitał społeczny przedsiębiorstwa - próba syntezy literatury przedmiotu, "Przegląd Organizacji", nr 10.
  • Mroziewski M. (2008), Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Sokołowski J., Jóźwicki R. (2012), O niektórych problemach metodologicznych wyceny kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, "Folia Oeconomica", 267, Wyd. UŁ.
  • Sułkowski Ł. (2000), Kapitał społeczny a konkurencyjność przedsiębiorstw na przykładzie Polski, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom II, zeszyt 2, red. R. Piasecki, R. Patora, Łódź.
  • Sułkowski Ł. (2001a), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Absolwent, Łódź.
  • Sułkowski Ł. (2001b), Kapitał społeczny a sukces w zarządzaniu przedsiębiorstwem na przykładzie Polski [w:] Sukces w zarządzaniu. Problemy organizacyjno-zarządcze i psychospołeczne, Wrocław, ss. 62-65.
  • Sztompka P. (2002), Socjologia, Wyd. Znak, Kraków.
  • Wiatrak A.P. (2007), Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w organizacji - istota i podstawowe zależności, "Problemy Zarządzania", nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171344885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.