Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Introduction to Analysis of the Sector of Professional German Soccer League
Języki publikacji
Abstrakty
Komercjalizacja i globalizacja miały istotny wpływ na rozwój sektora sportu. Systematyczna praca niemieckich podmiotów sportowych tworzących profesjonalną ligę piłki nożnej przynosi efekty. Funkcjonując w warunkach niepewności i ryzyka, zwiększają one swoją siłę ekonomiczną i potencjał sportowy. Niemiecka 1. Bundesliga to obecnie wiodący sektor wśród lig piłki nożnej w Europie.(abstrakt autora)
Commercialization and globalization had a significant impact on the development of the sports industry. Systematic work of German sport enterprises forming a professional soccer league brings results. Functioning under uncertainty and risk, those enterprises increase their economic strength and sports potential. Nowadays, German 1. Bundesliga is the leading sector among football leagues in Europe.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
69--76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- All to Play For. Football Money League, Sport Business Group, Deloitte Manchester 2014.
- Badenhausen K., The World's 50 Most Valuable Sports Teams, "Forbes", 16.07.2014.
- Borussia Dortmund Gmbh & Co. KgaA, Geschäftsbericht 2012/2013, Dortmund 2013.
- Borussia Dortmund GmbH& Co. KGaA komunikat prasowy z 14 sierpnia 2014 r.
- Bühler A.W., Die gesellschaftliche und wirtschaftliche Bedeutung des Fussballs in England und Deutschland, w: Fußball in Geschichte und Gesellschaft, Hrsg. M. Krüger, B. Schulze, Czwalina Verlag, Hamburg 2006.
- Bundesliga 2011. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2011.
- Report 2013. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2013.
- Report 2014. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2014.
- The Brand Finance Football 50. The World'S Most Valuable Football Brands, London 2014, http://www.brandfinance.com/images/upload/brandfinance_football_50_2014_web.pdf (2.03.2014).
- Woratschek H., Theoretische Elemente einer ökonomischen Betrachtung von Sportdienstleistungen, "Zeitschrift für Betriebswirtschaft" 2002, nr 4 (Ergänzungsheft).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171345649