PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6, CD 2 | 706--711
Tytuł artykułu

Modyfikacja wskaźników efektywności energetycznej statków różnych typów i konstrukcji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podkomitet Ochrony Środowiska Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) rozszerzył wymagania załącznika VI konwencji MARPOL nakładając obowiązek posiadania planu zarządzania efektywnością energetyczną statku (SEEMP) z dniem 1 stycznia 2013 roku dla statków z napędem silnikami wysokoprężnymi o masie rejestrowej brutto 400 ton i powyżej, zgodnie z przewodnikiem MEPC.213(63). Celem było określenie wskaźników, które ocenią sposób eksploatacji statku pod kątem emisji dwutlenku węgla na jednostkę efektywności przewozowej statku. Dla nowobudowanych statków, dla których kontrakt podpisano w lub po 1 stycznia 2013 roku lub rozpoczęto budowę w lub po 1 lipca 2013 roku, należy określić wskaźnik projektowy efektywności energetycznej statku (EEDI), którego wartość musi być niższa od wskaźnika referencyjnego podawanego dla określonego typu statku zgodnie z MEPC.215(63). Okazało się, że problem jest bardziej złożony, bowiem wpływ na efektywność energetyczną statku ma wiele dodatkowych czynników jak: typ statku, rejon żeglugi, klasa lodowa. Konieczna okazała się modyfikacja tych wskaźników referencyjnych. W referacie podjęto próbę oceny wprowadzonych uregulowań. (abstrakt oryginalny)
EN
Marine Environment Protection Committee of International Maritime Organization (IMO) extended the annex VI of MARPOL Convention imposing the necessary of preparing the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) from January 1st, 2013 for vessels of 400 GRT and over, with diesel engines propulsion according to the Guidance MEPC.213(63). The aim was the determining of indexes estimating the vessel operational mode taking into account carbon dioxide emissions divided by vessel transport capacity. The Energy Efficiency Design Index (EEDI) applies the vessels responsible for the most emissions and when contract is placed after January 1st, 2013 or keellaying occurs on or after July 1st, 2013 and their EEDI must be equivalent to or less than a value given in equations of MEPC.215(63). The problem is more complicated, the influence on vessel energy efficiency has many additional factors like: type of vessel, sailing area, ice-class. The modification of reference indexes was the necessity. In the paper the probe of evaluation of introducing regulations is considered. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
706--711
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • 1. Elliott B., The Energy Efficiency Operational Index and Voluntary Measures for Improving Energy Efficiency, EMSA, February 2009.
  • 2. Energy Efficiency Design Index (EEDI) & Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP), Circular, Dromon Bureau of Shipping, July 2012.
  • 3. Guidelines for Determination of the Energy Efficiency Design Index, Rules for Classification and Construction, 13 Energy Efficiency, Germanischer Lloyd, Edition 2013.
  • 4. Implementing a Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP), Guidance for shipowners and operators, Lloyds Register, June 2012 (version 2.0).
  • 5. Guideline MEPC.212(63) EEDI Calculation and MEPC.224(64).
  • 6. Guideline MEPC.213(63) SEEMP.
  • 7. Guideline MEPC.214(63) EEDI Verification.
  • 8. Guideline MEPC.215(63) EEDI Ref Lines.
  • 9. MEPC Circ.681 EEDI Calculation.
  • 10. MEPC Circ. 682, EEDI Verification.
  • 11. MEPC Circ. 683 SEEMP.
  • 12. MEPC Circ. 684 EEOI.
  • 13. MEPC.1/Circ796 and MEPC.1/Circ.815.
  • 14. Przepisy, Wytyczne dotyczące efektywności energetycznej statków, Polski Rejestr Statków, Publikacja Nr 103/P, 2014.
  • 15. Resolution MEPC.177(58), Amendments to the Technical Code on Control of Emission of Nitrogen Oxides from Marine Diesel Engines, (NOx Technical Code 2008), IMO, October 2008.
  • 16. Resolution MEPC.214(63) i MEPC.234(65), Guidelines on the methods of calculation of the attained energy efficiency design index (EEDI) for new ships, Amendments to the..., IMO 2012.
  • 17. Ship Energy Efficiency Management Plan, MARSIG mbH, March 2012.
  • 18. http://www.krs.co.kr/kor/dn/new/MEPC%2064&6 5_shipyard%20seminar.pdf
  • 19. The how, why and what of SEEMP, Det Norske Veritas AS brochure, 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171346315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.