PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 7, cz. 1 Firmy Rodzinne - współczesne nurty badań i praktyki zarządzania | 227--240
Tytuł artykułu

Specyfika realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Specification of Realization of Corporate Social Responsibility in Family Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest przybliżenie wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami rodzinnymi w kontekście wdrażania standardów CSR. Realizacji celu pracy podporządkowano jej części składowe. W artykule wykorzystano literaturę przedmiotu, jak też materiały i opracowania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (fragment tekstu)
EN
Family businesses play significant role in the world and European Union economy, also in Poland. Polish companies constitute over 35% companies from SME sector, it makes 10% GDP (PKB) and it is about 20% workplaces in SME sector, they are big economic potential. Recently Corporate Social Responsibility has been taken in public discussions, which is one of the main instruments of balanced development. CSR conception is beginning to have bigger meaning in economic practice. The family businesses analysis is Very important according to their context and functions compatible with CSR standards. The basic of deliberations is to show challenges for family business in their way to the implementation CSR standards - which is the main aim of this article. Constituent parts has been assigned to realize the aim of this work. Literature study has been used in this article. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • Donnelley R.G. (2002), The Family Business [w:] C.E. Aronoff, J.H. Astrachan, J.L. Ward (red.), Family Business Sourcebook, Family Entreprise Publishers, Georgia.
  • Global Case Study Research, "Family Business Review", vol. XIV, no. 3.
  • Grzegorzewska-Ramocka E. (2001), Cele społeczne przedsiębiorstwa, a kierunki inwestowania, "Handel Wewnętrzny. Marketing - Rynek - Przedsiębiorstwo", nr 4-5.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
  • Małyszek E. (2011), Czynniki wpływające na sukces i długoterminowe przetrwanie firm rodzinnych, "Przedsiębiorczość i zarządzanie", tom XII, zeszyt 7.
  • Małyszek E. (2012), Problem różnorodności definicji i typologii firm rodzinnych - konsekwencje i podejścia do jego rozwiązania, "Przedsiębiorczość i zarządzanie", tom XIII, zeszyt 7.
  • Mazur-Wierzbicka E. (2012), CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Wydawca Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin.
  • PARP (2009), Badanie firm rodzinnych. Raport końcowy, Warszawa.
  • Popłowski W. (2003), Finansowa pomoc publiczna dla małych i średnich przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Inicjatyw Menedżerskich, Instytut Biznesu w Kaliszu, Toruń.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Safin K. (1993), Zachowania strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych w RFN, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 2.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza (2007), Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa.
  • Sten J. (2006), Transfers of family business to non-family buyers. The selling business family perspective, Helsingfors, Helsinki.
  • Sułkowski Ł. (2005), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, TNOiK, Toruń.
  • Sułkowski Ł. (2011), Definicje i typologie małych firm rodzinnych - wnioski z badań, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XII, zeszyt 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171347911

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.