PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 10 | nr 1 | 181--186
Tytuł artykułu

Obowiązki biznesu wynikające z umowy społecznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Obligations as a Consequence of a Social Contract
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzialność społeczna biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR), to szerokie i dynamiczne podejście koncentrujące się na mechanizmach zarządzania obejmujących odpowiedzialność, kierowanie i etykę w odniesieniu do wszystkich zainteresowanych. W artykule postawiono tezę, że najważniejszym obowiązkiem i najcenniejszą formą społecznej odpowiedzialności biznesu są takie działania, które przyczyniają się do wytwarzania wysokiej jakości produktów/usług przy stałym obniżaniu kosztów produkcji, a tym samym produktu. (fragment tekstu)
EN
Corporate Social Responsibility (CSR) concentrates on managing mechanisms which involve responsibility, management and ethics. A thesis proposed in the article is that the most valuable form of CSR are actions that contribute to the production/delivery of high-quality goods or services. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
181--186
Opis fizyczny
Twórcy
  • Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Bibliografia
  • S.T. Foster, Managing Quality an Integrative Approach, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 2001.
  • Ikea ostrzega przed groźnymi łóżeczkami, "Życie Warszawy", 29 marca 2006.
  • P. Rożyński, Megawyroki za megaoszustwa, "Gazeta Wyborcza" 14 lipca 2004.
  • P. Kotler, Konkurencyjność a charakter społeczny, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
  • A. Stafiej, P. Próchenko, CSR - komunikowanie o społecznej odpowiedzialności biznesu, www.opoka.org.pl/x/xb/csr.html
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w percepcji Polaków. Opracowanie ARFP na podstawie referatu K. Janickiego wygłoszonego podczas Konferencji Instytutu Spraw Publicznych "Świadomość Ekonomiczna Społeczeństwa i Wizerunek Biznesu", 7 kwietnia 2004 r.
  • A. Mitraszewska, Nowe oblicze filantropii, "Gazeta Wyborcza" 27 lipca 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171349385

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.