Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Problemy kształtowania polityki cenowej przedsiębiorstwa
Języki publikacji
Abstrakty
The issue of setting the pricing policy is very complex and very often it is highly difficult to definitively set the level of prices. No single universal solution can be put forward here because each case requires an individual approach and consideration of many factors. The policy of price setting requires a continuous co-operation of the sales and marketing and financial departments. Considerations in this area should be made continuously and from a wide perspective. (original abstract)
Zarządzanie przedsiębiorstwem wiąże się z koniecznością ciągłej optymalizacji przychodów i kosztów w celu zwiększania rentowności działalności. Do najistotniejszych elementów kształtujących wynik finansowy jednostki należą ceny sprzedaży produktów oraz towarów. Prawidłowe ustalenie poziomu cen wymaga przeanalizowania różnych elementów mających wpływ na decyzję przedsiębiorcy odnośnie do ich wysokości. W artykule zawarto wybrane uwagi na ten temat. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Strony
65--74
Opis fizyczny
Twórcy
- Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
- [1] Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1994.
- [2] Jaruga A., Nowak W., Szychta A., Rachunkowość zarządcza, Absolwent, Łódź 2001.
- [3] Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- [4] Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE, Wrocław 1997.
- [5] Nowak E., Rachunkowość zarządcza, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
- [6] Nowak E., Piechota R., Wierzbiński M., Rachunek kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171350373