PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 29 Informatyka w mieście - w społeczeństwie informacyjnym | 125--136
Tytuł artykułu

Idea "kupowania i sprzedawania po sąsiedzku" w lokalnych internetowych serwisach handlowych a koncepcja smart city

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Idea of "Buy And Sell in Your Neighbourhood" in Local Commercial Shopping Sites and the Concept of "Smart City"
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internetowe serwisy handlowe cieszą się coraz większą popularnością, głównie ze względu na bogactwo asortymentu, oszczędność czasu, komfort warunków, w jakich dokonuje się zakupu, czy dostępność przez 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu. Przykładami tego typu rozwiązań mogą być serwisy aukcyjne, sklepy internetowe czy pasaże handlowe, które - dzięki Internetowi - zyskują popularność i uznanie nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Od pewnego czasu można jednak zaobserwować, że coraz bardziej popularna staje się idea "kupowania po sąsiedzku" w lokalnych internetowych portalach handlowych. Zamieszczane są w nich oferty sprzedaży między innymi ubrań, elektroniki i samochodów, zaś kupującymi i sprzedającymi są ludzie "z sąsiedztwa", czyli mieszkający w obrębie tej samej miejscowości, gminy czy województwa.(fragment tekstu)
EN
On-line shopping sites are becoming more popular, mainly because of the diversity of goods, time saving, comfort conditions during the purchase, and availability for 24 hours a day, seven days a week. Examples of such solutions can be on-line auction websites, on-line shops or shopping malls, which - thanks to the Internet - are gaining popularity and recognition not only in Poland but also abroad. You can see that since some time the idea of "buying in your neighbourhood" in the local on-line shopping portals is more and more popular. In these places you can find offers including clothing, electronics and cars, while buyers and sellers are the people "in you neighbourhood", i.e. living in the same town, district or province. Is the new idea of on-line-shopping a part of the foundation of the "Smart City" concept and can it be a determinant of vision of an intelligent city, or is it just another e-commerce business model? Will "Buying in you neighbourhood" become the future intelligent network in the development of Polish cities, or will it be just another way of making choices for residents of those cities? These are the questions that the author will try to answer later in this work. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim
Bibliografia
  • Afuah A.N., Tucci C.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Bojańczyk J., Miasto idealne, "Rzeczpospolita" 2009, http://www.rp.pl/artykul/282442. html (3.03.2012).
  • Czym Polacy najchętniej handlują w Sieci, "Gazeta Prawna" 2011, http://biznes.gazeta prawna.pl/artykuly/520227,czym_polacy_najchetniej_handluja_w_sieci.html (6.03.2012).
  • Goel R., E-Commerce, New Age International Ltd., New Delhi, 2007.
  • Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2008.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
  • Holmes D., eGov: E-business Strategies for Government, WS Bookwell, Finland 2001.
  • Janowski J., Elektroniczny obrót prawny, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  • Kupuj po sąsiedzku, czyli jak bezpiecznie handlować w Sieci, http://www. bankier.pl/ wiadomosc/Kupuj-po-sasiedzku-czyli-jak-bezpiecznie-handlowac-w-sieci-235 7523.html (3.03.2012).
  • Kurasiński A., Tablica.pl - nowe wcielenie Szerloka, http://technologie.gazet a.pl/internet/ 1,113905,9381959,Tablica_pl___nowe_wcielenie_Szerloka.html (5.03.2012).
  • Lokalne portale handlowe minimalizują ryzyko oszustwa, http://www.dlahand lu.pl/ e-commerce/wiadomosci/lokalne-portale-handlowe-minimalizuja-ryzyko-oszustwa, 15016.html (5.03.2012).
  • Malanowska M., Pomoc dla małych sklepów osiedlowych, "Gazeta Prawna" 2011, http:// biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/524825,pomoc_dla_malych_sklepow_osiedlo wych.html (3.03.2012).
  • Minta M., Gdy dom pachnie chlebem, "Rzeczpospolita" 2010, http://www.rp. pl/artykul /462916.html?p=2 (3.03.2012).
  • Montesano M.J., Regional Outlook: South east Asia 2011-2012, Institute of Southeast Asian Studies, Singapore 2011.
  • Nojszewski D., Przegląd modeli biznesowych część I, "e-Mentor" 2006, nr 5.
  • Płociński M., Supermarkety czy małe sklepiki, "Rzeczpospolita" 2012, http://www.rp.pl/ artykul/807855-Mlodzi-wola-supermarkety.html (4.03.2012).
  • Rudzka E.M., Kupowanie po sąsiedzku jest eko, http://www.nasztomaszow. pl/wywiady/ kupowanie-po-sasiedzku-jest-eko/ (3.03.2012).
  • Serwis Tablica.pl koncentruje się na lokalnym handlu, http://www.dlahandlu. pl/handelwielkopowierzchniowy/ wiadomosci/serwis-tablica-pl-koncentruje-sie-na-lokalnym-handlu,13330.html (5.03.2012).
  • Strategic Issues in Planning for Smart City and Intelligent Infrastructure, Bearing Point 2005.
  • Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. C.M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Szerlok.pl zmienia się w Tablica.pl, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ szerlok-plzmienia- sie-w-tablica-pl (7.03.2012).
  • Tu mieszkam, tu kupuję. Kupując po sąsiedzku, wspierasz swoich, http://www. bialystok online.pl/tu-mieszkam-tu-kupuje-kupujac-po-sasiedzku-wspierasz-swoich,artykul, 62130.html (5.03.2012).
  • Yadav D.S., Foundations of Information Technology, New Age International Ltd., New Delhi 2006.
  • Zalesiński Ł., Komplet kinkietów sąsiadowi tanio sprzedam, "Rzeczpospolita" 2011, http://www.rp.pl/artykul/722609.html (5.03.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171350489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.