PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | z. 2 Company Management during Globalization Processes | 121--132
Tytuł artykułu

Marketing and Logistics Management as an Innovative Direction of Management in the SMEs Sector

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Marketing and logistics management is now becoming an interesting concept for entrepreneurs, and thus perpetuates the belief that the skills of marketing and logistics of the company contributes to the improvement of the company's competitive position in the market. The activity of businesses from the SME sector is based on a much more modest material resources than it is in large enterprises, thus building logistic and marketing advantages through innovation strategies is often the right direction of improving the competitiveness of the SME sector. The aim of the paper is to present the areas and potential use of new methods of management, with the application of integration of marketing management and logistics processes. Knowledge of the characteristics of both types of processes in the SME sector becomes necessary. Insufficient knowledge of marketing and logistics in SMEs, both in the field of logistics and marketing should be complemented by the development of educational offer by institutions of science. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Strony
121--132
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Social Sciences, Poland
Bibliografia
  • Białoń L., Janczewska D. (2009), Uwarunkowania strategii innowacji w organizacjach, "Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego", Nr 1, Tom 19/34, ss. 116- 122, Wyd. Wyższa Szkoła Menedżerska, Warszawa.
  • Dytwald J. (1997), Współczesne koncepcje zarządzania korporacjami, WSPiZ, Warszawa, ss. 49-54.
  • Bławat F. (2003) Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Wyd. Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.
  • Christopher M. (2011), Logistic & Supply Chain Management, Fourth edition, Pearson Education Limited, GB.
  • Collins J.C. ( 2003), Od dobrego do wielkiego, czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, Wyd. SPM Projekt, Wrocław.
  • European Innovation Scoreboard Comparative Analysis Innovation Performance (2006), http://www.proinno-europe.eu/doc/EIS (31.10.2012).
  • Freytag A., Thurik A. (edit.) ( 2009), Entrepreneurship and culture, Springer, Lund.
  • Gimenez C., Ventura E. (2003), Logistics - Production, Logistics-Marketing And External Integration: Their Impact On Performance, GREL-IET; Universitat Pompeu Fabra, Spain.
  • GUS (2010), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006-2009, Wyd. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Janczewska D. (2011), Wpływ zarządzania marketingowo-logistycznego na poziom luki technologicznej w przedsiębiorstwach z grupy MSP, ss. 81-95, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XII, zeszyt 9, Wyd. SWSPiZ, Łódź.
  • Janczewska D. (2012), Znaczenie logistycznej obsługi klienta dla rozwoju firm rodzinnych w sektorze mikroprzedsiębiorstw [in:] Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Determinanty rozwoju (red.) A. Marjański, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XIII, Zeszyt 8, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Łódź, pp. 311-324.
  • Janczewska D. (2012 b), Zarządzanie działaniami marketingowymi w mikroprzedsiębiorstwach, [in:] Ekonomiczno-prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, [ed.] A. Cheda, Wyd. Fundacja Ius Medicinae, Warszawa.
  • Juchniewicz M., Grzybowska B. (2010), Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw w Polsce, Wyd. PARP, Warszawa.
  • Kokocińska M. (2012), Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarkach europejskich, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Korpysa J. (2012), Uwarunkowania przedsiębiorczości indywidualnej przedsiębiorstw typu start-up [in:] Studia ekonomiczne regionu łódzkiego. Wybrane aspekty zarządzania nowoczesną organizacją, Nr VIII, Wyd. PTE Oddział w Łodzi.
  • Nowacki R., Staniewski M.W. (2010), Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
  • OECD (2010), The OECD Innovation Strategy. Getting a head start on tomorrow, Paris.
  • Schumpeter J. (1960) ,Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Stawasz E. (1999), Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Szymura-Tyc M. (2001), Nowe paradygmaty konkurencji i marketingu a budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku europejskim, "Organizacja i Kierowanie", Nr 1.
  • Szymura-Tyc M., Zarządzanie przez wartość dla klienta - budowa wartości firmy. http://www.zti.com.pl/instytut/pp/referaty/ref4_full.html (20.10.2012).
  • Treacy M., Wiersema F. (1995), The Discipline of Market Leaders, Addison-Wesley, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171352217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.