PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 46 Młodzi ekonomiści wobec kryzysu Sektor usług. Innowacje. Marketing | 9--18
Tytuł artykułu

Rola marketingu w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w dobie kryzysu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketings' Role in the Small and Medium-Size Enterprises in the Age of Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing jest niezbędny do funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa, gdyż stanowi kluczowy proces zarówno rozpoczynania działalności gospodarczej (ulotki o nowej działalności), jak i funkcjonowania w późniejszym okresie. W różnych fazach życia przedsiębiorstwa stosuje się z różnym natężeniem działalność promocyjną. Dzięki zastosowaniu różnych narzędzi marketingowych można uzyskać przychylność klienta i zapowiedź dalszej współpracy. Marketing to nie tylko reklama, ale i rzetelność w obsłudze klienta, wypracowywanie marki firmy, stwarzanie klimatu odpowiedniego dla danego rodzaju klientów. Kryzys nie jest czasem ograniczania wydatków marketingowych. Zaufanie klienta zdobyte w trudnym okresie zaowocuje w przyszłości ze zdwojoną siłą. (abstrakt autora)
EN
Marketing is essentials for a company running, because is the key process for the beginning of a business (leaflets about a new business, familiarization with a new product) as well as for a further company running. Due to using of different marketing devices one may get the customer sympathy and further co-operation promise. Marketing is not the only commercial but also a accuracy in serving a customer, a company brand developing and a creation a right atmosphere to the kind of a customer. The crisis is not the right time to limit the marketing expenses. The gained trust of the customer in a difficult period affect twice harder in the future. (author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce regionu, red. M. Strużycki, PWE, Warszawa 2004, s. 19.
  • D. Begg, S. Fisher, R. Dornbusch, Ekonomia. Makroekonomia, PWE, Warszawa 2000, s. 26.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2006, red. S. Pyciński, A. Żołnierski, PARP, Warszawa 2007, s. 17.
  • F. Bławat, Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych i średnich firm, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk 2003 , s. 32.
  • Zarządzanie w kryzysie. Koncepcje, badania, propozycje, red. B. Wawrzyniak, PWE , Warszawa 1984, s. 38-39.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2008, red. A. Żołnierski, PARP, Warszawa 2009, s. 103.
  • Marketing. Sposób myślenia i działania, red J. Perenc, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 16.
  • D. Dworak, Na początku jest wizja, "Media&Marketing" 2009, nr 1-2, s. 8-10.
  • J. Penc, Zarządzanie dla przyszłości. Twórcze kierowanie firmą, Biblioteka Menedżerska, Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 351.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171352719

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.